|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Använder du fyra pallbockar kan du dela bilens vikt på fyra (inte exakt, men grovt räknat), så fyra 500-kilos pallbockar räcker... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Då återstår det att köpa fyra pallbockar och se hur jag ska få dem under bilen i garaget, det finns inget direkt svängrum. :-) /Hammar |
|
|
Frågan som kvarstår är hur bra det egentligen är att låta bilen stå på pallbockar en längre tid...? Jag tror att fjädrar, stötdämpare, lagringar och leder i framvagnen mm mår bäst av att bilen står på marken. Det enda som inte mår bra av markkontakten är däcken, men man kan rulla bilen en liten bit ett par gånger under vinterhalvåret så ska det inte vara några problem. Även om bilen står still i sex månader rättar däcken till sig så fort man kör med bilen igen och däcken får upp värmen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Bra fråga Jesperado. Jag har ingen aning, men det finns en del på forumet som rekommenderar det för att skona fjäder, dämpare och däck... men vad vet jag. Egentligen borde det väl inte vara någon skillnad att låta den stå utan pallbockar mot att t ex. använda den under vintern, bilen står ju ändå på marken hela tiden vare sig jag använder den eller inte, så egentligen borde det väl inte vara någon skillnad? Någon som kan förklara varför det är en fördel att palla upp bilen, förutom det mer däcken, som man ändå kan komma runt genom att rulla bilen och ha högsta tillåtna däcktryck? /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.