|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sett ett ruggigt prisras på dessa modeller.. Å då syftar jag på tidiga tidiga E36or...och E34or Pris ex: E36, 89500:-.. har sett MÅNGA under 100` Länk Pris på E34 3.6l.. så finns det ju många under 50` Kolla blocket så ser ni! JA.. vad ska man säga, man sitter bara och gottar sig...Om en Framtida M-bil väntar.. Länk | |
|
Kom ihåg: Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris. Köp inte den billigaste, dom kostar fläsk att laga. |
|
|
MAn får vad man betalar för i helheten. Billig bil= dyr i underhåll, dyr bil= billig i underhåll. Dock gäller ju at man som en god köpare bör undersöka objektet. Billigvraken förstör ju dock gemene mans prisbild av vad som är marknadspris då många skumma bakgårdshandalare, diverseimportörer mm vräker ut tillfixade vrak på marknaden och folk köper pga det är billigt. Alltså mer kritiska köpare tack!:) Asken |
|
| Hur kan man säga att den billigaste är automatiskt dåligt skick?? | |
svintoleffe |
Ska man köpa en m-bil idag och för dom låga priserna då skulle jag låta den gå igenom ett mteset hos motormännen och bmw själva då vet man om det är något att ha. MVH Leffe |
|
Bakom mitt uttalande vilar ett hundratal fordon av olika slag som passerat igenom. Dels har jag kollat hos olika handlare, både i Sverige och i Tyskland. Dessutom har jag varit ute på något dussin tittar genom folk här på siten som har behövt hjälp att få bilar kollade runt Stockholm. Dels följer man annonser och marknaden i övrigt. Sist men inte minst har jag själv sålt bilar och rekondat en gång i tiden men slutade för att det gick inte att konkurera med kvalitet. Märk sist meningen mer kritiska köpare, kika med vakna ögon ju billigare prislappen är. Låt ögat och känslan bedömma bilen inte prislappen. Det har aldrig slagit fel för mig i alla fall. Lycka till! Asken Som köper på kvalitet |
|
|
Pedantskötta bilar till överpriser är mycket svårt att få sålt. Jämförelse: BMW 528IA-98 Sv såld Full dok. garanterat 20.000 mil BMW 528IA-98 Import "Full dok" Mätarställning 9.000 mil Båda kostar 120.000:- Importaren säljs först!! |
|
|
Tycker inte man kan tala om prisras. Tex en tidig M3 e36 har sjunkit med runda slängar 10-15 kkr per år. Min 318i -97 har sjunkit något liknade de sista åren. |
|
|
Tycker inte man kan tala om prisras. Tex en tidig M3 e36 har sjunkit med runda slängar 10-15 kkr per år. Min 318i -97 har sjunkit något liknade de sista åren. |
|
|
BjörnB: det jag tänkte på är att i våras/sommras så låg ju en tidig M3 E36 på runt 120`.. nu finns det ju många för 100` och under.. så lite hysterik har det allt blivit på sistone... Länk |
|
|
Många M5 under 50k? Jag har bara sett en 89:a och den har dålig låda, defekt ruta, och felaktigt avgassystem plus att den har gått långt. Måste renoveras för 30k, så det är inte bara att tuta och köra med såna billiga exemplar. Vem vill ha en BMW M-bil i dåligt skick? Då kan det lika gärna vara tycker jag.. Man har att välja på att köpa en billig och renovera för rejäl summa eller så köper man en som är välskött och OK från början till ett högre pris och kommer undan lite billigare i längden. LME: naturligtvis är det fel att säga att automatiskt skulle vara så, men inte gör man många fynd i den låga prisklassen iaf, det är renoveringsobjekt helt enkelt, åtminstone vad det gäller de exklusiva modellerna. Vanlig E36 och E34 kan vara undantag eftersom det är tillverkat så jättemånga. Jag som forskar dagligen om M5 E34 har iaf inte sett något som varit ett riktigt fynd, förutom en M5 Winkelhock nyligen på mobile, den var billig och halvrisig men bara en av 51 st så renovera den och då har man gjort sig ett kap eftersom det knappt finns några sådana vagnar och de som finns står så högt i pris att det lönar sig med god marginal att köpa och fixa liket. Annars är det bara skrot tyvärr (iaf M5), men det krävs ett tränat öga för att se alla defekter, för en lekman kan det lätt te sig att det går att göra M3 och M5 fynd, man bör skaffa sig kunskaper först hur en sån bil ser ut i original-utförande och vilken service som ska ha gjorts samt hur det ska låta från motor och drivlina mm mm. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
Jag sålde min M5 3.8-93 i Verkligen toppskick för 99.000:- 1999 Så jag tycker priserna har hållt sig ganska bra. |
|
|
Ja det är inte så illa med M-modellerna som med tex 7-serien E32 och E38. 99' för en M5 år 1999 var ett bra pris, faktum är att det säljs liknande bilar (93:or) än idag för det priset, det beror helt enkelt på skick och utförande samt var man annonserar, dvs vem som blir intresserad. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
ErikNilsson |
Bilfreak: Jag tycker att du ska behålla din väldigt fina och snygga 325 istället!!! Det är nog inte värt att sälja den för att köpa en M3 som kommer att få plånboken att svida. Visst är den snabbare men är det verkligen värt så mycket extra pengar? Men det är klart, säg till om du ska sälja din 325 ;) |
|
ErikNilsson: Klart det är värt pengarna att åka M-bil. ----- Den går det ju inte jämföra priserna nu och på våren. TItta på samma bilarna till våren, då är de ca 10-15.000:- dyrare minst. Är ju alltid prisras på senhöst och vinter. Kan ju bero på att det är mycket svårare att sälja en säsongskörd bil på vintern. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Precis, det e likadant varje år..billigt som faan på höst och vinter..även fast dom givetvis blir billigare över lag också.. En del M3 93 eller 94:or kostar runt 100000kr ja... MEN, när jag e färdig stylad och allt de där med min till våren så skulle jag inte sälja den ett öre under 140000kr i allafall.... Fast jag ska ju inte sälja den men... att de skiljer 30000kr på en 93:a orginal och en 95:a som är stylad, bättre väghållning, stora fälgar osv, de anser inte jag vara speciellt konstigt...... Ändå så tjatas de om billiga M3:or hit och dit.... Man borde nog kolla på bilen i fråga först innan man säger att de e så billigt...kanske kostar 50000 att göra de man vill ha på dne eller reperationer också...... MAN FÅR ALLTID VAD MAN BETALAR FÖR...oftast i allafall:) ///M3 |
|
| Skulle jag köpa en M3 eller byta till en annan M5 skulle alla exemplar med "styling" gå bort på en gång. Tex utbytt original M utrustning mot smaklös eftermarknadsplast är ju helgerån. Destå mer original en M bil är, destå bättre. | |
|
Ordspråket "man får vad man betalar för" ska man använda som vägledning, men inte som regel. Det går faktiskt att göra mer eller mindre bra bilaffärer. Men man ska ju vara mycket medveten om att det i 9 fall av 10 finns en anledning till att två, enligt annons, likadana bilar diffar 30k i pris. Det är inte så att den som säljer till ett lägre pris är någon allmän välgörare, utan även han/hon vill ha ut så mycket pengar som möjligt vid försäljning. Sedan beror det på hur sugen säljaren är på snabba pengar och ju mer sugen desto bättre läge att göra bra affär som köpare. |
|
|
Vill man sälja en bil snabbt får man sätta priset därefter. Personligen säljer jag mina bilar snabbt till lågt pris. tycker det är jobbigt med en massa tänkande, M-test osv. Visst kan man begära mer, men då får man vara beredd att vänta innan bilen blir såld. |
|
| Tycker det bara verkar konstigt.....säljer man bilen brukar man ju självklart kika runt va de tar för liknande bilar... att lägga ut sin bil för ca20-30000 billigare låter ju bara konstigt... men men...man vet ju aldrig... | |
|
det är något av en konst att sälja bilar faktiskt. jag har lärt mig att sålla ut intressenter på telefon, samt svarar aldrig på mail, sätter inte ut mailadress i annonsen heller om det tillåts.försöker alltid att ligga nån tusing under liknande bilar i utgångspriset. marknaden bestämmer priset i slutändan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.