|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa nya sänkfjädrar till m535;an och är för snål för att köpa med sänkdämpare, vad ska jag ha för dämpare istället? Original blir ju minst lika dyrt säkert och Biltema´s håller väl halva sommaren (om jag har tur). Finns det något annat "budgetalternativ"? Om man ändå handlar Biltema´s men istället kortare dämpare från något helt annat bilmärke borde dom väl hålla längre, men vilket bil ska jag ta ifrån isåfall då? *gäsp* | |
|
Finns sänkningsfjädrar som fungerar bra ihop med orginal dämpare, om du inte tänker tok sänka förståss. Men om dämparna gått mer än 6-7000 mil rekommenderar jag dig att byta ändå. Är det riktig väghållning du är ute efter, så vänta och spara ihop till ett riktigt kit med fjädrar och dämpare istället. Det tjänar både bilen och du på. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Om dina orginaldämpare (Bilstein Sprint, inverterad kolvstång) är i bra skick skulle jag använda dem. Om bilen är någotsånär lugnt körd med så håller dessa dämpare hur länge som helst. Bilstein M535 orginaldämpare + t.ex. Kilens sänkfjädror ger en låg och bra balanserad väghållning för gatbruk. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Min kompis M535 är sänkt med Motor Nords sänkningsfjädrar. Grymt bra resultat! /Johan |
|
|
Tack så jättemycket för de snabba svaren=) Boooze--> jo det är ju just det att dämparna (och det mesta av resten av bilen) är helsluta så jag måste handla nya. Hur mycket går 4 av dessa Bilstein Sprint på isåfall då? Blir väl dyrt gissar jag? |
|
|
Hittade BOGE-dämpare till bra pris hos Bildelsimporten, vad är det för märke? Har aldrig hört talas om dessa, vet någon kvaliteten på dom? |
|
|
Motornord tar 6900:- för 4 Bilstein. /Johan |
|
| Boge, är en hyfsad orginal dämpare, dock ej avsedd till m535i eller 535i! Tycker du att bilstein sprint ca 7300:- är fördyra så kolla på Koni Sport. Jag fick ett väldigt bra pris av Länk på koni dämparna som har rabatt för bla www.rejsa.nu www.bmwsc.com medlemmar. Dock satsade på en helt annan lösning som passar min behov bättre. | |
|
Har inte bildelsimporten ett väghållningskit för vettiga pengar? Typ 5900:- eller nåt. Kommer dock inte ihåg vilket märke. MVH Morgan. |
|
|
Carpimp---> jo, dom har ju det, men jag är ju snål=) Det är just det att jag letar efter ett hyfsat alternativ till den satsen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.