|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
immer: Jävlar vad rost! Jag svetsade bakom hjulhusen på min i våras. Men det var långt ifrån lika långt kommet som på din! mvh ps. man blir nästan rörd till tårar när man ser att folk tar hand om rosten i alla fall! =) |
|
| sandgren: nej en del är ju helt galna och tror att deras 325'or är värda sin vikt i guld. senaste rånet jag såg var en 325 -88, 25000 mil, klen dokumentation, "häftiga fälgar", sänkt enbart med fjädrar, raggar tonade rutor och en "ball" baslåda. 35 000,- papp eller högstbjudande. jamenar, finns väl inte en jävel som betalar såna summor för en bil med klen dokumenation och så mycket mil. | |
svintoleffe |
Draedon. jo du det finns många som betalar dom priserna för 325 kan jag säga. MVH Leffe |
|
35 000:- är rimligt om 325an är helt original, välservad och fullstämplad servicebok. Men då ska bilen ha det mesta i utrustningsväg tycker jag. Lågt miltal är inte det viktigaste, sålänge bilen ÄR välservad. Kommer vi över de pengarna så köper iallafall jag hellre en E36. Men det är ju såklart mitt subjektiva val. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| Tycker också en del har riktiga överpriser. Själv har jag köpt en 89ans 325 2-dörrars för 16000, den har tre ägare innan mig, svensksåld och har gått 20700mil. Den köpte jag förvisso av en polare, men jag tycker det var rätt billigt ändå. | |
|
Stavros: Joo, de va en heeel del rost må ja säga :)! Men de är skönt å ha de gjort iaf! Annars hade bilen vart en vrak nu! Sen en sak till som hade rostat sönder va röret ifrån tanklocket ner till tanken! Tom min gamla farmor kunde ta en skruvmejel å utan problem trycka genom den! Så rötet va de :) |
|
|
immer : Tycker det var ganska så lagomt med rost på din=) Hittade lite mer på min och min sambos 323a =( Här har jag en länk om planerna för bilen och en del bilder från renoveringen Länk MVH Teres __ bmw323.cbj.net |
|
|
Var ett antal hål i golvet som inte är med på bilderna plus att båda framskärmmar är utbytta och lika så förardörren. Plus ett VÄLDIGT stort utkapp där bak =/ __ bmw323.cbj.net |
|
|
det är samma med min teres! bytte båda skärmarna, båda dörrarna som va rost i men som inte syntes på de nya bilderna :)! men jag tror nog du va ännu värre :)! jevligt snyggt jobb du hade gjort på den vita 323:an! har du gjort allt själv?! |
|
|
Före och efter på min fina 325:a =) (dock utan lister) Länk --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Snyggt jobb Teres och immer! Jag hade inte sååå mycket rost, men jag har dock lite kvar...högerdörren fram måste bytas men sen är det nog klart =) Lämnade in bilen på hellackering efteråt, vart helt ok! --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Jag fick rostlaga min 323i lite på skärmkanterna bak. dock bara ytrost som tur var :> en kompis tog lös bakkofångaren och fästena till den var inte i det finaste skicket. rätt stora hål där kofångar fästena är. | |
|
Immer: Man måste verkligen ha ett gediget intresse, en hel del kunskap och en bra lokal om man ska kunna fullfölja en sån renovering. tyvärr har jag bara ett gediget intresse så jag kan bara följa era reparationer tills jag skaffar kunskapen och lokalerna. Sedan vill jag hålla med Olof. 320 är helt klart underskattad i jämförelse med 325an. visst den är helt klart slöare men motorkaraktären är ungefär densamma. Jag har aldrig kört en 318is, så jag kan inte uttala mig om den, men en vanlig 318 är ungefär lika rolig som en Ingmar Bergman film |
|
| det tar sin tid att fixa till sådana rosthål! lyckligt lottad som man är så har man en duktig far som är bra på att svetsa! all heder åt min gamla farsa :) | |
|
Ganska så nöjd med resultatet själv på 323an, med det hade inte gått utan min sambos svetsning. Själv stod jag för skit görat zinka spackla måla, men det var kul när man såg vilken skillnad det vart. Men nu försöker jag hitta nån som är billig på och lacka, tänkte låta bli taket och huv eftersom bilen är lackad nån gång under 2000 talet. Men det var synd att dom hade slarvat med underarbetet på vissa ställen =( __ bmw323.cbj.net |
|
|
Kan se om "min" kille har tid över om du vill? Fick min bil hellackad för totalt 3000:- (BMW originalfärg) Då gjorde allt förarbete själv. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Hallå Otyg.... Jag har en 318Is till salu i hyfsat skick. Har precis bytt kamkedja, spännare och skenorna i den. Den går kanon i motorn. Vit med servo och E-30 orig. alu-fälgar + vinter däck på plåt fälg. Har gått ca. 24700mil. Intresserad???? hör av dig. eriksson_112@hotmail.com Mvh "tic240" |
|
| Min Is e en -90 förresten..... | |
|
Tja! Kör själv en 320 -88 i mycket fint skick och är men än nöjd. Sexan ger en otrolig fin sång... Men bara ett problem den verkar dra lite mer soppa än jag tror att den måste göra?! Drar era 320i's mycket soppa? Börjar själv ana ugglor i mossen.. Mvh Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.