|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyss bytt vattenpumpen och termostaten i min bil, gjorde allt ikväll i garaget. Innan bytet var det problem med att motorn gick upp i temp. väldigt fort och att jag inte fick in någon värme i kupén. Nu efter bytet och efter att jag luftat systemet ordentligt så ställer sig värmen fint i mitten efter en stund och står kvar där, har vart ute och testkört MEN det kommer ingen värme in till kupén som sagt, självklart dungerar fläkten och så... Vad kan det vara? Säkringarna har jag också kollat på. Något tips?! Ps: Jag skruvade tillbaka alla slangar ordentligt och noggrant. så slarvfel är det inte heller.. MVH Mischa Danko | |
|
Hej! Vred du alla reglage på full värme inne i kupén när du luftade systemet? "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
tjena... hade samma problem med min för en tid sedan! värmen försvan och tempen gick upp! körde vidare och väntade på en provtryckning av systemet då problemet blev värre ganska fort... de va då topppackningen som hade gått för mej.... kolla de så du inte åker på en enorm summa pengar. själv får ja troligen tillbax min bil ikväll. |
|
|
Kolla så att du har dragit åt alla slangar. Hade samma bekymmer med det visade sig att en klämma inte var åtdragen så det inte blev något tryck. /Rickard |
|
BMW Kungen |
Kan vara 2 olika fel. På 328:an var det problem med värme i kupen, hade motorn igång och vred på tempratten, då klickade de i värmekranen som sitter på insugsidan nära torpedväggen. Felet var att den inte öppnade. Ta ett don och slå ett snärtigt slag på den, sedan funkar det. Den kärvar ihop under sommaren då den inte används. Hade dock inga problems med motortemp. Mvh /// Kungen |
| Antingen din toppackning är kass,spricka i toppen eller värmekranen funkar inte.Luft kan vara kvar i systemet,svårt att lufta dessa bilar. När du skrev att den blir fort varmt,ingen värme i kupen,mätte du tempen på toppen,har den kokat i motorn? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.