|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet en snygg vindrutedekal? Går bilen igenom besiktningen med en? M.V.H /JSR | |
|
Tja. Gör någon egen design med ditt namn lr alpina tex! Angående besiktningen så kan dom släppa den om de är snälla samt tvärtom. Du kan ju tänka på detta: Ta ett A4 ark å lägg i fram rutan (tror att det var vågrätt) så ser du att det inte får vara längre än A4 arket. Så förklarade han som besiktade min bil. Jag har själv för mycket men han va själv en sån "stylings nisse" så han godkände mig ändå, som sagt gäller att hitta rätt besiktningsgubb. Hoppas du fått klarhet i detta nu. Maxey |
|
|
ett a4 ark? det var ju inte mycket... Alpina vore fräkt, vart kan man få tag i sånna? /JSR |
|
|
Ett A4-ark låter mycket tycker jag. Det ska finnas en markering på rutan vid A-stolpen hur långt ner en dekal får sträcka sig. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Aldric |
I rutan på min bil stod det "Evil Dennis" .. tyckte jag var fyndigt ;) Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
| Micke Olsson: Denna markering finns inte på alla bilar och det kan därför blir problem med sbp. | |
|
Den exakta logiken är följande (svar som jag fått från sbp) ------------ Bedömning sker av vindruta/främre sidoruta: reflekterande skikt i förarens siktfält, färgat skikt eller dekal i förarens siktfält. Siktfält rakt framför föraren: Den del av vindrutan som täcks av en rektangulär yta med basen 30 cm och höjden 20 cm placerad 60 cm (mitt) framför förarens ögon (ca 70cm över förarstolens sittdyna) Hela vindrutans siktfält (förarens siktfält): Den del av vindrutan som sveps av vindrutetorkarna och ligger inom höjden 20 cm (enligt beskrivning av sikt fält rakt framför föraren) k r y p t o n i t e n . s e Länk |
|
| Aja; jag säger bara vad besiktningen sa till mig, men åk inn å fråga på din lokala besiktningsstation. | |
|
okaj Ingen som vet vart man kan köpa dom då? //JSR |
|
|
Kryptonits förklaring av siktfältet är helt korrekt, nästan citerat rakt ur besiktningsprogrammet faktiskt. Markeringen på vindrutan anger hur långt ned rutan är tonad från fabriken, detta är alltså inget man kan använda som mall vid t.ex. montering av en dekal... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.