|
|
|
|---|---|
|
Passar fälgarna från e-36 rakt av på en 3z m coupé? Eller behöver man spacerplattor eller liknande? Passar Z3 roadster 2,8ans fälgar rakt av på en M coupe? M coupen och M roadstern e ju bredare än de övriga. Kanske inte passar?? Tack för svar! M-POWER! Länk | |
|
Nej, det är annan inpressning på bakfälgarna på M-coupe/roadster i förhållande till övriga Z3/E36. Kanske fungerar med spacerplattor, men det finns stor risk för vibrationer. Dessutom är bra spacerplattor inte så billiga, och sedan måste du köpa förlängda bultar.... Jag skulle satsa på "rätt" typ av fälgar direkt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Anders, från 2.8 liters motorn är Z3'an lika bred som M varianterna. Men det är som Johan säger ändå olika inpressning på hjulen. Inte samma bakaxel. Spacerplattor eller ej tycker jag beror lite på hur bilen skall användas, på en uppsättning vinterhjul känns det helt ok med spacerplattor. Då hastigheten ändå bör anpassas till vinterväglag. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Jag vet inte om man ska vara så rädd för spacerplattor, om det är av modell BRA. Var det inte Qvarnis som körde med helt bisarra, typ 120mm, på sin 993:a och där snackar vi ju knappast nån vinterkörning... Utbudet nice storfälgar till E36 känns 50 ggr större än till Z3M... :\ |
|
|
Finns det inte en typ av spacerplattor som bultas fast i orginalhålen. Sedan bultas fälgen fast i ett nytt bultmönster i själva spacer'n. Alltså precis som bultmönsterändrar plattor, fast med samma bultmönster igen, fast roterat lämpligt antal grader i förhållande till bromsskivan. Den typen av spacerplatta borde ju rimligvis inte ge några vibrationer, för det är väl den vanliga typen som egentligen bara är en distansring som kan vara lite svår att få centrerad. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| Vanliga duger gott, de kvalitativa är ju frästa/svarvade ur aluminiumblock, precisionen är nog ganska exakt. Jag hade små spacers till min GT, då jag körde med coilovers som ändrar framvagns-spårvidden. Nä, gör man bara ordentligt rent med stålborste på först skivan och även fälgen borde det klossa väldigt bra utan några problem alls med extra långa bultar. | |
|
Hemma på gatan står det en Z3M Roadster med E36 328 Paralelleker fälgar bak. Troligtvis bara som reserv men det verkar fungera, ser dock "lite" smalt ut i hjulhuset... /Rickard |
|
|
Man vill ju att det ska se snyggt ut oxå. Inte bara passa. Finns det fälgar som har rätt inpressning dirrekt? Så man slipper spacerplatta? M-POWER! Länk |
|
|
M3E46 har samma inpressning fram och bak som M roadster/coupe. Annars har 5 & 7 serien rätt inpressning för bakfälgarna. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Koni! Så fälgarna som sitter original på m3 e-46 passar rätt på min m coupé?? Har faktiskt funderat på dem. De e ju riktigt snygga. A M-POWER! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.