AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
490

SNÄLLA GE MIG RÅD

hej,

hoppas att ni kan ge mig några goda råd på vägen.

jag har hittat min drömbil på www.bytbil.com, det är en fiat coupe 95'a. handlaren heter AB Bil&Motor, finns i Kumla.

Bilen har helt rätt pris, 40.000kr

bilhandlaren säger att bilen är tyskregistrerad varav det låga priset.

jag har ringt runt till de flesta myndigheter och fått reda på mycket men det känns att jag har några lösa trådar fortfarande.

1. eftersom jag bor i malmö själv och det är 50mil till kumla så har jag beställt registreringsbesiktning i örebro (17km från handlaren). min fråga är: kan jag köra bilen direkt efter registreringsbesiktningen, eller måste jag vänta på nya registreringsskyltar? och isf kan jag få "tillsviddare" skyltar hos bilbesiktningen?

2. måste jag ha med mig andra handlingar inför registreringsbesiktningen än brief?

3. godkänns bilen om den har sommardäck?

4. om exempelviss bromsskivorna är slitna och måste bytas, kommer bilen inte genom registreringsbesiktningen?

snälla hjälp! jag har bokat tåg i morgon för att besöka handlaren.....

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hej!
Bilen kommer ju att vara oförsäkrad när du kör den, om jag förstått allt rätt. Besiktingen ger dig inga skyltar.

2. Brief borde räcka om bilen ska stå på dig. Om den ska stå på någon annan krävs fullmakt.

3. vet ej.

4. Är bromskivorna så slitna så att det kommer missljud så blir det 2:a. Annars borde den gå igenom.

Schnelle fart, Härliche fart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.