|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Köpte min 323i -96 i oktober och jag stör mig lite på att den är så hög fram. Jag menar alltså att avståndet mellan överkant på däcket och skärmen är mycket större fram än bak! Det skiljer flera cm! Det ser ut som att man satt på sänkfjädrar bara bak! Är dock original såvitt jag vet. Jag försökte undersöka detta och på powerbörsen här så var det många andra 323:or som hade samma förhållande fram/bak! Är det någon som vet varför det är på detta viset? Är det likadant på övriga E36? //Thorssa | |
Bmw ludde |
Alla e36or är högre fram, tror nog att det gäller för andra bmw modeller också. Men har ingen aning varför, antagligen design eller väghållning. Min är inte riktigt så hög som din, har m-chassie, men jag ska köpa andra fjädrar fram till våren, vill inte agera snöplog åt vägvärket =) |
| Kan ju tillägga att alla bilar oavsätt fabrikat är högre fram än bak. Titta ut genom fönstret så får ni se... | |
|
Jag tittade lite på blocket nu på 323, 325 och 328 och det stämmer att alla är lite högre fram. Jag tror nog att det måste bli sänkning till våren, troligen 30/15. Vad tror ni om det? //Thorssa |
|
Bmw ludde |
30/15 hmm tror det blir lite för lite, jag hade satsat på 40/20 eller 50/20, men alla har ju olika smak |
| 60/40 blir mumma. Kolla in H&R cupkit 60/40 med avstämda dämpare. | |
Bmw ludde |
Det skenar iväg i priset då man byter dämpare =/ |
|
Bara att göra en AGA sänkning med skärbrännarn.... |
|
|
Jo men jag kan inte sänka den alltför mycket eftersom det är fler än jag som använder bilen. Vore ju kul med lite lack kvar också! //Thorssa |
|
| Jag körde 30/15 på min E36 om det blev mycket bra. Billigt dessutom. | |
|
Finns det ngr höjningsatser att köpa så man kan köra med bilen i Göteborg.... |
|
|
sandgren: Du har inte några bilder på bilen? Vore kul att se hur det blir med 30/15. //Thorssa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.