|
|
|
|---|---|
|
Någon som handlat där?? namnet e ju härligt!! *not* "new bil", varför inte "neues car" eller "ny auto"?? Har nån kollat på deras bilar?? Dom har fått in en 540.. Årsmodell: 1997 Mätarställning: 9.200 mil Färg: Blå. met. Karosseri: Sedan Pris: 129.000 kr Med hygglig utrustning... skinn, acc m.m. Detta e ju helt enkelt FÖR billigt... Sen kan man ju misstänka "mätarsevice" för hur många kör drygt 1000mil/år med 540?? Någon som kollat på den?? | |
|
Köpte min bil av dem förra veckan :-) En vit 525i touring. Bilen var en jättefin Belgienimport och mätarställningen på den var inte fixad. Det var vad jag kan se ärliga 14000 mil på den 93:an. Däremot var det kaotiskt på firman, De hade slarvat bort dragkroken (bara själva kulan), Stereon var codad och vinterdäcken var försvunna. Fick dock nya Hakkapelitta på köpet och prutade rejält. Det tog 4 timmar att komma överens :-( Så bilen var helt ok och ägarbyte och påställning fungerade helt ok. Jag tror inte de har kunskap nog att mixtra speciellt med bilarna utan tar nog hem dem, besiktar och säljer. Jag skulle nog köpa av dem igen men var noga med koll av bilen och se till att få ett kvitto med rätt datum... Peter |
|
|
Kom ihåg att jag glömde kommentera mätarställningen. Jag har köpt två bilar från Belgien och de bägge hade gått ca 1000mil per år. Så är den från Belgien är nog mätarställningen ok. Jag kollade dessutom lite med andra kompisar som importerar bilar professionellt från Belgien och de sade att det inte var vanligt i Belgien att de mixtrade med mätarställningarna....... f*n vet ?? Det är billigt att importera bilar från Belgien eftersom de har jättehöga skatter på bilar med mer än 2 liters slagvolym. Så en ett par år gammal bil är helt död på deras hemmamarknad därav det billiga priset kanske. Lycka till med bilköpet. Peter |
|
| nja alltså jag var alls inte intresserad av denna då vi har en bättre ( i mitt tycke iaf. ) med m-paket och 18" alpina m.m. nyare me.. tyckte bara det lät grymt billigt... | |
|
Jag var där och kikade för ett tag sen då jag hade ärenden i krokarna. På de 5 minuter jag nosade närmare därikring kände jag mig inte så bekväm att jag skulle rekommendera vänenr att handla där men det är jag det.... Mvh Asken |
|
|
Om bilen är ok spelar det väl ingen roll vem som säljer ?? Om man vill ha garantier mm. får man väl handla på BMW men då blir det nog inte mycket bil för dom surt förvärvade pengarna. Jag tycker inte de var skymmare än andra bakgårdsbilhandlare eller privatimportörer..... Peter |
|
|
De 2 objekt jag granskade ligger till grund för min i högsta grad subjektiva bedömning. Det finns ett talessätt som säger att generellt får man vad man betalar för och det kände jag även gällde här men som sagt, det är det individuella fordonet som gäller för den presumtive köparen. Har du hittat en fin vagn som du är nöjd med så då är väl det bra. Asken |
|
|
Japp ;-) Det har jag.... hoppas jag iaf..... det visar sig väl framöver :-) Peter |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det som jag tycker är lite kul är att jag vid ett flertal tillfällen sett belgiska biltransporter stå och lasta långmilare i parti i bilhandlarkvarteren i Frankfurt. så att belgarna inte skruvar mätare måste jag ifrågasätta.... sedan är det minst lika sällsynt att tyskarna skruvar mätare, i 99% av fallen är det den svenska importören som skruvar. mvh Johan |
|
Hmm, bor ju i Belgien sedan 3 år och måste nog säga att det förekommer en hel del fiffel i det här landet, både med bilar och med annat. Sedan om denna firma och dess bilar är schyssta är en annan femma. Det går ju onekligen att fynda bilar i Belgien och framförallt då motorstarka bilar då de är dyra att äga här nere men många bilar i Belgien är ju faktiskt importerade från just Tyskland. //Robban Länk |
|
|
Skit samma vare..... Min verkar inte vara mixtrad med, alla servicelappar i motorrummet och boken och stämmer och testläget på instrumentpanelen stämmer (chassinr). Skicket är som nytt :-) Men säker är man ju aldrig...... Jag har även importerat min sommarbil från Belgien och den hade heller inte många mil på sig och var i samma perfekta skick :-) Så jag har bara bra erfarenheter från bilarna som kommer från Belgien. Peter |
|
| Alla ni som har åsikter om mätaren är skuvad eller om handlaren är seriös. är det inte jobbigt att att lägga energi på det? var nöjd om ni hittar en bil som är i bra skick till det priset ni betalar. Det är klart att en bil som är många sköna tusingar dyrare på BMW är i bättre skick än en billigare. Alla handlare både stora och små som har fina bilar lämnar också samma garantier som BMW men då blir ju bilen lite dyrare."du får vad du betalar för" | |
|
Jag förstår inte riktigt hur du menar ???? men jag anser att man ska kolla det man kan om bilen och verkar allt stämma och bilen är fin så spelar det väl ingen roll vem som säljer !! Jag pratar i detta fall om bilar som kostar under 100 000 kr och inte om dyrare bilar för då kan ju garantierna vara lite viktigare. Peter :-) |
|
| Om en handlare inte kan erbjuda 1 års garanti på bilar som är yngre än 10 år så skulle jag nog ha dragit örona åt mig! även på bilar långt under 100 000 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.