|
|
|
|---|---|
|
Tjosan! Bytte handbromsbackar och skivor bak på 525:an förra månaden. Monteringen gick hyfsat smärtfritt men sedan upptäckte jag att bilen kunde rulla c:a 1 cm åt varthåll med åtdragen handbroms. Fast bromsen tog stenhårt när den väl nöp åt. Är det en justeringsfråga eller är det ett monteringsfel från min sida*ajabaja*? | |
|
Är du säker på att det inte är glapp i några bussningar? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
om du bromsar med pedalen är däcken låsta då utan att du kan röra dem? om de är det så skulle jag tippa på att det är nått med backarna. hade samma på min men då var det hela handbroms packetet som var kast Joakim Eriksson |
|
|
Hmm har även jag samma problem efter bromsbacksbyte men det är nog närmare en dec den kan rulla. Har tänkt ta isär det igen men det är juh så förbannat drygt -speciellt när det är kallt ute! Erik. |
|
| Jodå fotbromsen funkar som den ska så det måste ju vara nånting med backarna, men vad? | |
|
Är backarna justerade korrekt ute vid hjulen efter bytet? Justeringen vid spaken ska vara lös(ej ligga på), när justeringen görs vid hjulen.Justera tills backarna ligger på och släpp sedan 1-2 knäpp. Sedan kan justeringen vid spaken användas. Justeringen vid hjulen är lagom när handbromsen börjar ta lite lätt på 2:a hacket. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.