|
|
|
|---|---|
|
Ja, som ni förstår har jag precis varit och besiktat bilen. Och min fråga är: hur fixar man en sak som denna på egen hand så den går igenom vid efterkontrollen? Det är bara lite, dock en tvåa. Alternativt vad kan det kosta att lämna in? | |
|
Klipp och bocka till en plåtbit som täcker skadan med så god marginal att du får frisk plåt att svetsa i. Svetsa den på plats. Punktsvetsar du så max 30mm mellan punkterna. Strängsvetsar du så minst lika mycket svets som mellanrum. Att lämna in det ska inte bli så dyrt, det är väldigt snabbt gjort... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tror att du har blivit LURAD!!!!!!!!!!!!!!! EN BMW rostar aldrig MVH KJELLE |
|
|
Inte? Då måste det vart nån annan slags 318iS jag hade då. Opel, kanske? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Bmw rostar ju bra när de är nya kompisens 328ci-00 hade ju kexchoklad på hela insidan av huven efter 2år,fick en ny huv av Bmw... |
|
|
Tack för det utförliga svaret Jeppe! Kan desvärre ej svetsa så det får bli inlämning till någon som kan rostfix-/svetskonsten lite bättre =) Men nu vet jag hur det görs om det skulle inträffa någon gång i framtiden! =) kjelle23: hehe nej det beror på hur man ser det, min rost hade troligen inte uppstått om jag haft stänkskydd!! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.