AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
665

Besiktat 2st 525:or prickfritt!

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Idag besiktigade jag återigen min 525i -90 och brorsans 525i -93 igen utan anmärkningar! Så skönt! På -93:an var iofs en anmärkning som vi åtgärdade på plats, det var dimljuset på förarsidan som stod för högt. Enkelt att fixa, nu är det bara att åka vidare i 1 år! Tycker det är konstigt att så många E34:or har så många anmärkningar om man tittar på statistiken? Vi har då nästan alltid gått igenom prickfritt.
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Det är ju upp till ägaren om bilen går igenom besiktningen.
Om dom inte slarvar på sbp,vilket kan hända ibland.

Snart turbo -69
-Daniel-
samma me min prickfritt genom besiktningen
go
145
gorjo
330e -21
Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att det är många E34 som får anmärkningar med tanke på hur stor andel vrak det är där ute..
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Det är väl pga alla skitbilar som folk inte vill betala det som en fräsh är "värd", Som min tex..

Snart turbo -69
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
På två försök har jag bara åkt dit en gång med ett fel med 525´n. Fick ombesiktning på högt lambdavärde vilket inte berodde på bilen utan på det usla BSR-trimchip som satt i vid tillfället. Original chip åkte i igen och bilen klarade avgaserna utan problem. Andra gången helt blankt papper. Snart är det dags för tredje gången gillt i min ägo. Får se hur det går men jag tror inte det blir några problem, bilen är kanon!
318´n ska också snart in, första besöket i min ägo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.