|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmwfantaster, jag skulle behöva hjälp med lite mått på framskivorna på X5 4,6is. Diametern är ju 356mm och tjockleken 36mm. Måtten jag behöver är : 1 Från navets (centrumets) insida till insidan på själva slitytan. 2 Navhålets (centrumhålets) diameter. 3 Innerdiameter på navet. 4 Bulthålens diameter. 5 Svephöjden. MVH / Anders | |
|
Ring till BMW och fråga... dom vet säkert... |
|
|
Ring någom som säljer Brembo bromsskivor och fråga! De har en katalog-CD med ritningar och mått på de flesta bromsskivor. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
S 328 R: Har snackat med BMW men de hade inte dom andra måtten, bara diametern och tjockleken. MVH / Anders |
|
|
Har tyvärr inte alla mått, men: 2: Navhålet har diam 75mm 5: Ca 70mm Totalhöjden är 80mm MVH Per |
|
|
Stacke: Välkommen till detta underbara forum. Jag som säger hej är Stefan på Spaso. anders_m3: okey... det tycker man ju att dom borde veta. |
|
|
Stacke: Tack för det!! Totalhöjden är 80mm, är det totalhöjden på själva slitytan du menar då? S 328 R: Jag ringde till Lunds bil AB i Varberg å dom hade inte de andra måtten, bara diameter å tjocklek tyvärr. MVH/ Anders |
|
|
anders_m3: Ring till BMW i Mölndal och prata med en kille som heter Johan på reservdelar.... han kanske vet det... men det är inte säkert... |
|
|
Totalhöjden 80mm Tänk dig att du lägger skivan på ett bord med 'beläggbanan' nedåt. Från bordets yta till det plan där skivan 'sitter' mot fälgen. MVH Per |
|
|
Måste vara helt jul-yr eller nåt, för totalhöjden på 356-skivan är 62mm och inget annat (80mm bak).. Sorry! |
|
|
Stacke: Det tackar vi för!!! Då är det alltså 62mm skivan bygger innåt från navet eller? S 328 R: Tackar! Jag får prova å slå honom en signal. MVH/ Anders |
|
|
jag tror stacke menar att det är höjden från fälganliggningsytan till inre bromsytan... alltså lägg skivan på bordet och mät den totala höjden inkl. allt alltså. Diesel-räsern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.