AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
971

Alpina B3 3.3

NOLL7NOLL
Jag har under lång tid haft för avsikt att till våren köpa en M3:a men har nu fallit på andra tankar. Alpinan är ju riktigt fin. Nu har jag tittat lite och det finns inte så många att välja på ( ca 10 st i hela europa verkar det som) Vad ska jag tänka på med just denna bil. Jag tänkte köpa en 99-00. Någon som kanske har kollat på denna Länk

Den bilen har varit till salu ganska länge här på börsen: Länk

Var själv ganska intresserad av den bilen, men den föll bort pga att jag verkligen ville ha en coupe denna gången samt att jag tyckte den gått lite långt.
Tyvärr var jag aldrig o prova denna bilen så jag kan inte hjälpa dig där.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
NOLL7NOLL
Mkt fin bil. Har sett den oxå. Kanske ska man ta sig ner och provköra och få sig en uppfattning.
Jag tror det är han Per som har kontakt med importakuten som säljer.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Snygg maskning av nr. plåten :)
Man kan ju fråga sig varför den är tyskreggad...

///Jesper
Länk

Killen verkar ju vara smått naiv :)
Han tycker en 330 känns slö men han tycker 230 SLK går väldigt bra. Humm.......

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
den killen måste ha någe fel nagerst, men å andra sidan kompressor vs. sugmotor

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
NOLL7NOLL
Jag åkte i alla fall till swedecar för att testa den de hade inne. En -00 svensksåld. 5000 mil. Tyvärr var det lite vått ute så det var svårt att testa den fullt ut. Men man ska inte köra en sådan och sen sätta sig i sin 320 efteråt. Men jag fick ännu starkare begär efter en B3:a. Så till våren blir det tyskland.
dunstan
Kan tipsa att Alpina är kanon bilar. Förvånad över hur bra vinterbil den är också. Min Alpina är till salu. B3 3.3 1999. Kanonskick. Har det mesta i utrustning. 18" vinter M3 fälgar och Alpina sommar. Kanonbil! Finns i Stockholm. Har snart gått 12000 mil. Dra ett mail till mig om du är intresserad. Själv letar jag barnvagnsracer. Har fått en liten och behöver lite mer lastutrymme. Annars hade jag nog ej sålt den då den är i kanonskick och går som en klocka. Mycket nöjd med Alpina!!! Ingen dyr service heller! Som en vanlig E46.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.