|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket ska man betala för en rostfri 92:a som går som den ska,med fungerande AC,elhiss,skinn,krok mm Snart turbo -69 | |
|
Hur långt har den gått? /Simon |
|
|
+20000 mil , mätaren står på ca14000mil men den har gått längre, han vet ej exakt. Snart turbo -69 |
|
|
Fungerar allt o bilen är ok i skicket anser nog jag att den är värd 40.000 Utanskinn 35000 Utan ac 45000 Utan ac / skinn 40000 Sedan med ac o skinn 30000 Sedan utan ac 30+ sedan utan ac o skinn 25000 Ca priser.. för fin bil som är bra maskinellt. priser satta med tanke på vad det kostar att laga motor / ac, fungerar inte dessa som de skall dra av reparationskostnad, vilket ger i fallet med sedan utan ac o skinn en näst intill gratis bil.. |
|
|
Glömde skriva att det är 5stegs automatlåda,som enligt uppgift fungrar perfekt. Men det kanske beror på köparen om den höjer eller sänker värdet. Har själv aldrig kört BMW med automat. Snart turbo -69 |
|
|
Fungerar allt o bilen är ok i skicket anser nog jag att den är värd 40.000 Utanskinn 35000 Utan ac 45000 Utan ac / skinn 40000 Sedan med ac o skinn 30000 Sedan utan ac 30+ sedan utan ac o skinn 25000 antar att du har sluntit med tangenterna lite Otto väl. Bilar med Ac billigare än de utan....? /Simon |
|
|
Otto: tro det eller ej men jag håller med dig till fullo (fast ditt resonemang med/utan skinn/AC översteg min förmåga..... ) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ac på gamla bilar är enligt mig och de flesta äldre (som är presumtiva kunder till dylik bil) inget att ha. Ac är kul o mkt bra om den är ny o fin men inte på en gammal harr. Det är aldeles för dyrt att laga. Viktigare är dragkrok och motorvärmare.. (reservation för de exemplar med "ny" kondensor o pump) Fast de är nog dyrare än min kalkyl.. |
|
|
Aldrig över 30k för den bilen! Dräller av tds överallt, har man ej bråttom kan man lätt hitta en mkt fin bil till lågt pris. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
40 k är ett lågt pris för en ca 10 år gammal premiumbil med lite lullull om den är i bra skick. jämför gärna med nypris, du betalar ´minst 1/2 a den gamla i ränta första året sen tillkommer värdeminskning och hög fskpremie. Allt sammantaget talar i min värld enkom för en gammal bil. Skulle faktiskt aldrig drömma om att köpa en helt ny. 3 år gammal är ok (alpina d10) men det troliga är att man kommer att hålla sig till ca 8-10 år gamla dieslar med många mil på mätarn. De är klart billigast att äga för mig. Se bara på volvo 740 kombi 92, betingar upp till ´35k fortfarande. Högt bruksvärde borgar för gott andrahandvärde. vilken är värd mest enligt dig ?? troligen bmwn. så att säga att den är dyr för ca 40 är rent ut sagt fel.. (om den är bra, skit skall alltid vara billigt..) R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.