|
|
|
|---|---|
|
Alla 4 elhissarna har slutat fungera samtidigt, dock all annan el fungerar som innan. Lämnade in den på lokal verkstad (ej BMW), men de kollade säkringarna och de var tydligen hela. Kunde dock inte gå in djupare pga avsaknad av dokumentation från BMW. "Trodde" dock på ett relä. Pratade dock med en BMW-verkstad och han sa att det "måste" vara ett säkrings-fel om alla fönsterhissarna har gått samtidigt. Pratade bla om säkringar under baksätet. Men när jag kollade igår kväll så fann jag där inga? Någon som har några lysande ideér? | |
|
Har nästan exakt samma problem med min! Men mina fungerar för det mesta men när dom känner för de så lägger dom av en stund! :) Har också pratat med en verkstad (BMW) men dom sa ju som vanligt "Lämna in för felsökning" Men han tipsade faktiskt om att det kanske kunde vara huvud knappen som sitter till höger om ratten, där skall nog sitta en säkring i denna "Trodde han" Har inte kollat min ännu! Men ja lägger in en ny tråd när jag har gjort detta. ------------------------ Fler Tips Någon?? /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Vet inte hur det är på E36 men på min E30 sitter det en automatsäkring i panelen som har utlöst när jag kört alla rutorna samtidigt. Bara att trycka in automatsäkringen igen efter att den fått svalna en stund så fungerar det igen. För enkelt kanske, men jag visste inte om den första gången den utlöste... |
|
|
Problemet löst! Visst har ni rätt killar. Dessvärre har jag inte sett era svar förrän nu. Så... skruvade isär halva bilen igår (nåja...) innan man drog en tung suck över nederlaget, då plötsligt... "vad är det där för någon knapp?" Voila! allt fungerade igen. Dvs automatsäkringen. En annan letade efter en "vanlig" säkring bland elen bakom/under ratt och instrumentbräda. Bör kanske tilläggas innan idiotförklaringen att jag saknar instruktionsbok. Dido_325: Mina hissar har alltid fungerat, men plötsligt så tvärdog dom allihop på en gång. M J: För enkelt? javisst. Alldeles för enkelt för att förbise det. Men som du nämner, vet man inte om det så... |
|
|
Kul att det löste sig! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Lyfter tråden! Ja va ute o körde ikväll o stannade o pratade med några polare, körde så klart ner rutorna fram, och när jag kör där ifrån så hade J*vla alla hissarna dött helt, nu har jag varit ute enda sen kl 01.00 då det hände, kom precis in efter att ha fått täcka rutorn med plastpåsar!! tur de är fint väder i jalla fall.. Har kollar automatsäkringen o letat efter andra säkringar men hittar inget!! Någon som kan hjälpa mig så hade ja varit oehört tacksamm!! Kan bli lite dragit på motorväg! *hehe.. Hjälp!!!!!! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Hade samma problem med min E36:a och även takluckan. Vi följde kablarna och hittade felet i relät. Det var en kallödning som var glapp. Bara att löda dit den och sen har det funkat felfritt.Relät satt upp till vänster under instrumentbrädan. Hoppas det kan hjälpa. |
|
|
Okej! Tack ska ut på en gång o kolla! Du råkar inte komma ihåg hur relät såg ut? /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Lyfter tråd! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Hmm. Testa att ta bort en av hissknapparna, tryck och kika om du får ström till motorn från knappen, för att först och främst veta om problemet sitter före eller efter knappen. Om det sitter före knappen, så kan du ju lossa knapparna och ge dem ström lite tillfälligt för att iallafall få upp alla rutorna, inte så kul att ha dem nere.. |
|
|
Okej tackar igen!! Ska prova det men betvivlar att alla knapparna skulle ha gått sönder samtidigt! Tack så länge! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
| Menar inte att knapparna skulle ha gått sönder, utan mer att du kan försöka följa strömmens väg, och se var i kedjan som du inte har någon ström. | |
|
Okej missförstod dig då! :) Har precis varit ute o provat mäta, Och där är ström ända fram till motorn i dörren så jag begriper inte vad det är som är fel! måste ju vara ett relä el nåt som skickar fel ström kanske!! HJÄLP!!!! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
| har haft samma problem, det kan inte vara nåt annat än relät om det inte helst knäpper när du trycker på knappen, relät är bakom ratten, finns bara ett relä mitt i, på min var det ljusblått, tag upp själva relät och löd där det ser ut att behövas. | |
|
ruben: Tack ska ut o kolla på en gång! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
Äntligen är de löst!! De va som ruben sa! En kallödning i ett relä. Tackar o bugar till alla! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.