|
|
|
|---|---|
| tänkte flytta batteriet bak, vad måste man göra för att få det godkänt av sbp, finns det några regler? kan man ta allt från en 325 å bara bulta på en 320 tro? | |
|
Enda kravet som jag kan se är att batteriet ska vara fastsatt på ett godtagbart sätt. Det ska alltså inte sitta löst. Med en brygga från 325 borde detta lösa sig väl. Däremot vet jag ej hur pass lätt operationen är att utföra. Återkom gärna med info om hur det går för dig om du väljer att fullfölja planen, vi är några här med samma tanke. /Anton |
|
| det blir isf efter vinter tidigast februari jag gör det, men vad är det som skulle va svårt? | |
|
Jag har gjort det på min bil..inga problem, förutom att man får svetsa dit två gängstänger på varsin sida för att sätta fast batteriet..och så har jag för mig att man fick göra nån form av "hylla" under batteriet som håller det i "våg".. Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Batteriet måste sitta fast ordentligt. Är det inte på ett naturligt sätt täckt (som när det står under huven t.ex.) krävs även att polerna är inskyddade. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag trodde att du skulle ta hyllan från en 325. Men man kan ju även göra en egen hylla. Jag har inte tittat något närmare på det bara rullat tanken lite. /Anton |
|
| Varför är igentligen batteri bak på 325 standard och inte på 320 osv?? | |
|
Antagligen har det med viktfördelning att göra. 325 är ju top of the line bortsett från M3, då blev det kanske lättare att ta ut mer kostnaden för operationen. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.