AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
843

Passar M3 3.0 grenrör på min bil?.

har hört rykten om att det ska funka bra som effekt höjjare pga att det är av extractor typ.

har monterat chip på bilen, samt sportsystem och sportfilter, tänkte det kunde vara ett bra kompliment till dessa små modifieringar och kanske även ge nåra hästar extra.

stämmer detta att den passar?.

får köpa ett sånt rör till ett rimligt pris, ca 1000kr.

prisvärt?, och vad använder jag för packningar osv när jag monterar det?, hur passar det mot mitt originalavgas?.

/mvh jocke

Jag vet inte om det passar mot topplocket men det lär inte passa mot avgassytemet. Jag misstänker att du blir tvungen att använda dig av katalysatorer och resten av ett system fårn en M3 för att det ska passa.

/Anton
Det borde juh inte vara nåt problem att bygga en adapter mot det befintliga systemet egentligen, dessutom var det nån som sa att det passade bolt on mot 325 och 328ans system pga dubbla rör original.

men jag vet inte säkert, tänkte mest om nån monterat ett sånt på sin egen bil.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Enligt de som gjort det så passar det mot toppen men inte mot avgassystemet. garanterat inte på 325 men säkert inte på 328 heller.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Stämmer, fästet mot avgassystemet är inte på samma ställe och är inte av samma flänsar. Toppen passar det klockrent mot.
men med andra ord borde det inte vara spec mkt jobb att få det att passa om man är lite händig och har tillgång till bra svets osv?.

okej, bra att veta.. tack grabbar nån som vet om det ger nån väsentlig effektskillnad?.

svårt att säga kanske, men en subjektiv bedömning bara duger ;)

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Motorn känns lite spetsigare, men bilen gick inte fortare för det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.