|
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag har åkt på att byta termostat i en tjejkompis bil så tänkte jag kolla om det är något specillt att tänka på vid byte av termostaten på 320/325 e30, det käns dummt att begå alla misstag som andra redan har begått :) Sen har vi följdfrågan, en annan kompis tittade under huve och sa direkt att det där är en 325motor och inte en 320 som den är reggad med men jag ger inte allt för mycket för det han säger så jag tänkte kolla med er BMW experter om det finns något enkelt sätt att de skillnad. | |
| Inen som har något att komma med?? | |
| 325i har oljekylare, det har inte 320i. | |
|
325:an har större diamter på röret innan spjällhuset, följdaktligen är insugsgummit större. Sen tycker jag att man borde känna skillnad på 120(minns inte exakt vad som är 320n?) och 170hk |
|
| har inte kört den själv och hon är väl inte den gasgladaste man kan tänka sig direkt...nån som har måtten på insugsrören?? | |
|
320 e30 har 129 hk och 170 Nm, 325 har 170 hk och 220 Nm, så en tydlig skillnad är där ju, främst i vridet... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Jo jag vet att det skiljer en del vrid och effekt men att bedömma det blir ganska subjektivt, vill ha något att gå på så jag får det svart på vitt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.