|
|
|
|---|---|
| Vilken dimension måste man egetnligen ha? Däck handlarna i stan verkar ha noll koll. Kan man lägga på 16" fälg? Lm? plåt? Eller måste jag ha 17"? | |
|
Hej Humpe. Vad jag har förstått vid tidigare forum så krävs det 17" alt. 16" special fälgar. Min bil får däremot stå över vintern. Ola |
|
|
Hej! Jag använde 17 tums dubbdäck på min M3a. Nu ska bilen få vila i vinter så dom är till salu om du är intresserad. 225/45 Nokkia Hakkapelitta 2 på Advanti Star fälgar. Hör av dig om du är intresserad. Mvh ///CJ |
|
|
Körde Pirelli Winter Ice 215/45-17 dubbfritt på originalfälgarna, fungerade utmärkt. //Sniffer |
|
| 7x16 plåtfälg till 525 ix passar på m3 e36 och du kan ha ett 205/55 däck utan att det går i någonstans. | |
TED |
Har en uppsättning orginal M3 Motorsportfälgar med Dubbfria Michelin Pilot 235/45-17" till försäljning. Pris: 5000:- Prutat & klart! Tel: 070-7282734 /Mvh TED |
| Låter som ett bra pris. | |
|
Nån som vet om fälgar från en nissan 300zx -90 (16 tum) passar till M3 E36? Jag har tillgång till dessa och det vore skönt att slippa lägga ut tusenlappar på vinterdäck. /Stelios |
|
Patte |
stelios: har du råd att köpa och äga en m3 så kan du nog gott och väl köpa nya fälgar, eller så är det klokaste att du låter bilen värma sig gott och bekvämt inomhus... /min åsikt.. |
|
Patte: tack för det goda rådet, klart jag har råd att köpa nya fälgar och jag skulle aldrig äventyra M3ans välbefinnande men OM dessa passar lika bra som vilka andra som helst är det väl synd att de ligger och skräpar (med ganska nya vinterdäck dessutom). Nåväl, lutar nya i alla fall med dubbfria. /Stelios |
|
|
Har inte 525ix ca 54 mm ET , passar dom ? det är ca 10mm mer än org på E-36 Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
| Tyvärr är fälgarna inte hemma just nu. Men jag skall återkomma med vad det står för et på dom. Men visst det ökar en aning, men i och med att man kör 205/55-16 däck så går det inte i någonstans och hjulets omkrets blir densamma som standard. | |
Marquez |
Har 16" 100+ Qualify på min M3'a 93'a Funkar fint...däremot var det svårt att hitta 16" fälgar som stämde med inpressning osv. På sammanlagt 3 fälgkataloger hittade jag 5 st eller nå sånt..varav den ena fulare än den andra. Förrutom 100+ som jag har nu. Mackan |
| Det står på mitt kvitto att det är 525ix e34 fälgar. Sen om det är det eller inte, kan jag inte svara på. Det är inte originalfälg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.