|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu har jag gått igenom min ihopplockade motor (bytt tråg, ordnat med div. saker i toppen och bland remhjul) Den går runt fint och bra, inga missljud, och venilerna ser ok ut. Men när jag ska dra den med startmotorn säger det bara klick. ibland orkar den just så pass dra ett par kolvar upp och ner, sen stopp. Kamremmen är kollad, likaså att den är rätt inställd. Har även testat med startkablar men med samma resultat. Nu är det så att en kabel blir ordentligt varm (började ryka en gång), den som går från generatorn ned till oljetråget(!) Jag trodde det bara var en givare till oljenivån... Och om man kopplar ur den klickar det inte alls i startmotorn... Vad i helsicke har den för funktion? Är det där felet ligger? Eller kan startmotorn ha gett upp? Delvis, i så fall, orkar ju lite... Men varför blir då den tidigare omnämnda kabeln varm? Snälla, snälla, om någon av er kunniga killar vet, säg vad jag ska kolla snarast eller ställ diagnos! Oerhört tacksam för svar!!! Mvh / Jesse | |
| har du inte bara kopplat fel på startmotorn och oljetrycksgivaren? | |
|
(har en 325 '88 glömde jag tillägga...) Kan jag ha gjort det?? Likadana kontakter??? |
|
| Jag menar, jag har inte lossat några kablar från startmotorn, låter lite svårt att tro... | |
|
Någon fler som har en idé? (förälåt att jag stressar, jag har inte så mkt tid på mig...) |
|
| Låter som jordningnsfel tycker jag. Har du där kabeln som skall gå mellan ramen och motorn? | |
|
Hmm... Vilken kabel är det du tänker på? Var sitter den? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.