|
|
|
|---|---|
| Finns det någon adapter eller dyl så man kan vinkla oljefiltret på M20 så det hamnar längs med motorn? Eller finns det ett filter från någon annan motor som man kan använda som har rätt gänga och är ca 3 cm kortare än original 325i? | |
|
Tror att www.dalhems.com har det du söker. //Ticco www.ticco.com |
|
|
De M20 motorer med oljekylning har en vinkelhistoria så att filtret ligger längs med blocket. använder du en sån har du uttag för oljekylare på köpet. /Per |
|
| Ok, ska kolla. Tackar för tipsen! | |
| Har sån lösning på min, är bara lite hemskt jobbigt att ta bort oljefiltret bara. Har extraktor grenrör som gör att det blir hemskt trångt att få bort filtret. Varje gång jag byter det undrar jag alltid hur jag får bort och dit det nya, eftersom det är så trångt att handen inte ens ryms där... | |
| Du kör alltså med en vinkel anpassad för oljekylare? Dalhems hade inget tyvärr, men det borde ju gå att köpa originaldelar då om det sitter på vissa M20? | |
|
Jepp, sitter längs med blocket på min och jag har oljekyl, men som sagt, det är ju inget överflöd av utrymme direkt... /Niklas |
|
|
Har bestämt för mig att det sitter på alla svensksålda E30 325 från fabrik. /Per |
|
|
Dalhems har sådana prylar, men kanske inte på hemsidan. Titta på bilden nedan, filtret sitter vänstra nedre hörnet. Länk Detta är gjort med en filterförflyttare från Dalhms. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Angående oljekylare sitter det på alla svensksålda 325i E30, det stämmer. Men de tysksålda har det inte konsigt nog, iaf inte som standard. Filterförflyttare är ju också ett alternativ! |
|
| Någon som har erfarenheter om den sk. våffeladaptern från Dalhems? Den man kan koppla in extra oljekyl eller olja in/ut till turbo mm. | |
|
Det är en sådan som sitter på bilen på bilden. Ej synlig men den sitter ju mot själva blocket. //Ticco www.ticco.com |
|
| Ok, men det enklaste vore nästan att få tag på ett filter som bara är lite kortare. Finns det några andra motorer som har samma gänga men är kortare? | |
| Hur är det med filter från 4 cyl E30? Är de kortare, och har de samma gänga? | |
|
Misano: Hos dom här två hittar du nog vad du söker..Länk Länk sen är det bara att skaffa lämplig filterhållare samt bra filter så kan du flytta det och sätta det var du vill filterhållare hittar du tex här Länk har själv gjort om på min GTO och använder hydraulslang mellan automaten och kylaren |
|
| Enda nackdelen är att det blir så mycket slangar och elände bara för att flytta ett filter, det hänger ju på 2 cm! Finns det inget annat filter som skulle kunna gå att använda? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.