|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
lexcom>> hur bra är det att s80 t6 gör 8,4 då??????? Det testet suger ju hur hårt som helst... |
|
| SotaM: Vad vill du ha, automat eller manuella tider? | |
|
jag vill ha tider på så många intervaller du har för manuell 540 e39! gärna med jämförelse mot t.ex. m3 3,0, m5 3,6 osv. |
|
| inte mig du frågade :D men iaf. | |
|
540i Manuell. 0 - 80, 4,6s 0 - 100, 6,4s 0 - 160, 15,0s 0 - 200, 24,2s M3 3.0 0 - 80, 4,3s 0 - 100, 5,7s 0 - 120, 7,8s 0 - 160, 13,1s 0 - 180, 16,7s 0 - 200, 21,3s |
|
|
tackar! så den vinner så pass lätt... Fortsätter den dra eller tar 540in in upp till 250? |
|
|
Troligtvis jämnar det ut sig ju högre farten är, men 540 är nog aldrig snabbare än M3an....bara mer eller mindre långsam. Mellan 160-200 skiljer det bara en sekund till M3ans fördel. |
|
|
Flåklypa>> Tackar!! :) Hittar du tid för automatare också? Intressant med M3 3,0 tiden. De tider jag sett på 3,2 ligger på motsvarande tid medan jag sett tider i AMS för 3,0:an på ca 23,5-24 sek. Säger väl bara att man inte ska grotta ner sig för mkt i någon sekund hit eller dit då det skiljer mellan olika mättillfällen.. |
|
| 540 manuell verkar vara på pricken jämnsnabb med s60 T5 (man) mellan 100-200. | |
|
Jag har sett tider på 3.0an från lite drygt 20 till 24 sek. Tyvärr ganska knapert med tider för 540iA, men de här hittade jag: 0 - 80, 5,8s 0 - 100, 7,7s 0 - 120, 10,2s 0 - 160, 16,5s Tror det är samma tider som stod i ams. |
|
| Så då stämmer inte de tider som står i modellgiden då? | |
|
Modellguiden är BMWs egna siffor. Dom redovisade tiderna är från Auto Motor und Sport eller Sport Auto. Dom står oftast högre i kurs än BMWs egna, uträknade, tider. |
|
| Vad spelar det egentligen för roll vad en BMW 540 gör 0-100 på? Bilen kommer aldrig bli en dragracer. Det var inte heller BMW:s tanke när de byggde den. Däremot är 540 en skönt komfortabel glidare med hyfsade resurser vilket ger ytterligare en dimension av komfort. Precis som med min XJR är inte den starka motorn avsedd för dragracing lopp mellan rödljusen utan snarare för att sätta fart på bilen utan ansträngning. Sådant ger bilen en skönt avslappnad känsla. Jaggan varvar aldrig över 2000 rpm vid normal körning. 540 är ungefär likadan i karaktären, om än klenare. Komfort var ordet... | |
|
flåklypa du får gärna namn ge mig inga problem jag står fortfarande för att jag körde lusen av en +300 hk stark s60t5 till 100km/h som sagt så vet jag inte om det e gjort nåt med min bil där e ingen kompressor eller turbos än så länge i varje fall. och Frankly så bryr jag mig inte vad du tror om jag ljuger eller vad du tror.Jag körde ändå lusen av han och nilsen här på forumet drog en m3 95 till 110 med min bil. som sagt föraren på verkar mkt men just volvos ok saabar har jag både kört och racat mkt emot ok jag tycker att med tanke på vikt skillnaden och att dom har haft ett par hk mer än mig och jag ändå drat dom. i varje fall jag personligen tycker att volvo och saab går pissekasst om man inte lägger ner en förmögenhet på dom + då bristande detaljkvalitet och opersonlig framtoning och sen har vi ju dom usla vägegenskaperna okså. Läser inte du AMS kolla samtliga tidningar 1 tillbaks och bara njut av förnedringen BMW delat ut under året i 90% av testerna mot bilar i den egna klassen. BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
flåklypa alla inlägg jag läser där du har varit framme trackar du ner på bmw ok höjer volvo till skyarna. inte funderat på att bytta bilmärke kanske BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
sebbe_bmw |
Man skall ju inte tro att en 540 manuell är världens snabbaste bil som det verkar här för det är den ju knappast. En S60 T5 med lite chip och avgassystem för ungefär 10000:- så blir det nog inte lätt för en 540 i alla farter. Saabs turbo modeller framför allt Aero går väldigt fint om man lägger i ett chip för några tusen. Mycket prestanda för pengarna! Sebbe |
|
Getrag. #1. Var har jag nämnt Volvo i den här tråden? #2. Lägg gärna upp ett citat med hänvisande länk där jag "rackar ner" på BMW. |
|
|
Getrag: Finns det någon tråd där inte du höjer din snabba(?) 540 till skyarna och sågar andra bilmärken? Din bild av märket BMW är ungefär lika onyanserad som Auto, motor & sports... :-) |
|
|
Har haft tur med min 540 verkar det som. Jag skriver ju trots allt min subjektiva mening. och ja AMS e favorit tidning. Nått mer Herrn undrar över :-)...... BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
Precis som Flåklypa skriver sin subjektiva mening. Min subjektiva åsikt är att en Volvo T5 eller Saab Aero bör vara lika snabb eller snabbare än en 540. 286 hästar förpassade i en avsevärt tyngre kaross (E39) än de 250 hk starka svenskderivaten kan omöjligtvis innebära att tysken är överlägsen prestandamässigt. Skulle inte förvåna mig det minsta om en Aero eller T5 är snabbare än min XJR också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.