AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.063

Byta emblem?

Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Har varit i diket med bilen så motorhuven ska bla lackas om. De bör ju då peta bort BMW emblemet då?
Eftersom det har börjat flagna lite så funderar ja att köpa ett nytt å be dem sätta dit det i stället.

Vad tror ni om det? Vart köper man emblem.
nya emblem finns hos bmw åf för dryga hundringen

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
femtjufem
Du behöver inte be dem göra det, det är enkelt som fan att byta!
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Sitter med lim elr? Skulle inte bli roligt om det blir något märke när man pillar bort den.
-Daniel-
lättaste är att sticka in en lite starkare fiskelina eller något sådant under märket sen bara likra ut det...tar inte många sekunder
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Det sitter med nån pasta liknande häftmassa.. svart. det sitter fast som det ska, men ska man ha loss det så är det inte alls svårt att få bort det..

fiskelinan är en bra ide.. inga märken och glider under lätt :)

---
.. vassast på ön ;)
Länk
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Såg nu att detta gällde E36.. men.. tycker det borde vara samma princip även här.

---
.. vassast på ön ;)
Länk
I huven är det två hål borrade, i dessa hål sitter det gummihylsor. Emblemet har två pinnar som med enkel kraft pressas på plats i de två gummihylsorna.
För att demontera emblemet kan du göra som jag gjorde. Jag tog en disktrasa som jag lade mot huven, sen tog jag en vanlig kniv från matbesticken och bände försiktigt upp emblemet succesivt runt om. Det lossar väldigt enkelt med rätt metod. Vid montering trycker du bara embelemt på plats med enkel handkraft.

Jag betalade 112 kronor för mitt emblem, detta med BMWCS rabatt.

/Anton
\\\M 325i ZENDER///
någon som vet vad ///M märket kostar?

MVH
---
325i M Zender(e36)
318is(e36)
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Någon som vet någon sida de säljer märken.

Skulle vara fint med ett som det lyste lite om :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.