|
|
|
|---|---|
|
Jag ska skaffa nya skivor till bilen och undrar om någon här har lite erfarenheter om olika fabrikat på bromsskivor. Vilka är bäst och vilka är mest prisvärda? Ska man köpa Orginal, Tarox, EBC eller Brembo kanske? Tacksam för svar. Mikael Melander Länk | |
|
tjen original e jävligt bra men ett par värsting skivor från ebc e inte fel mvh //m5 micke M5 THE REAL POWER |
|
Esa |
Det finns karamikskivor för ca: 5000kr för paret tror jag det var. Antagligen speciella belägg också. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem som sålde dom. |
|
Orginal är brembo. ///Jesper |
|
|
Köpte nya ibak nu, blev EBC, 1000kr styck, inte så dyrt tycker jag. Jag väntar med att köpa nya framskivor lite för det var ibak som det var panik. Orginalskivan som satt på högersida var "lite" utsliten så den exploderade i 245km/h, j*vligt läskigt faktiskt. Men det otroliga är att OK, glidbultar och fästen klarade sig, lite tur i oturen kan man säga. Tråkigt är att det satt helt nya EBC Greenstuff V4 belägg på och ett av dom gick sönder reält. Inte dåligt att slita ner ett belägg 12mm på en nedbromsning. Mikael Melander Länk |
|
|
Åter, Ring Janne på Fjäderservice i Örebro och rådgör. 019-260093 ruskigt seriös, och framför allt skitmycke skitkul nödvändiga och onödiga prylar till sportkärror. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.