|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej igen.... Låt er inte avskräckas av mina yrkeserfarenheter.. Jag ser det från ett annat håll som yrkesman, och vet vilka kostnadsramar man har att jobba inom för att kunna hålla en hög kvalitet på jobbet.(Finns inga genvägar) Det viktigaste är ju att man personligen är nöjd med resultatet när man hämtar ut sin bil. :D Nää...nu drar jag till Thailand! GOD JUL o GOTT NYTT ÅR! Mvh Skalman |
|
|
Skalman: Jag tvivlar absolut inte på din yrkesskicklighet eller dina erfarenheter, det jag menade var att för 8000kr så kommer knappast lackeraren slipa bort mer än möjligtvis vaxlagret innan han blåser på ny färg. Inte ens aukt. verkstad sprayade i lite spackel i ojämnheter innan omlack.. Pryo period vore riktigt kul faktiskt... Kör gärna utan mask också så man får lite skoj på jobbet.. :-) |
|
|
då jag betalade 8000kr för att lacka bilen så vet jag att den blev slipad och spackalde ordentligt då jag själv var med. och skulle ju vara dumt av han att fuska då han skulle få tillbaka den om det är fel på den. Joakim Eriksson |
|
|
Tror dock priset kommer att stiga lite på min bil . Hittade mycket rost på den då jag väl började plocka isär den , dvs mycket lagningar och spackel osv. Men har inte den erfarenheten så jag vet om jag har fått det helt perfekt slipat. Får absolut inte synas att bilen är omlackad , vill få en perfekt lack. Så jag har sagt åt dom att då jag lämnar in bilen för lackering så vill ja att dom kollar igenom spacklingen och ser så den är bra , är den inte det så får dom fixa till det innan lack. Kan hända att den blir nån tusenlapp dyrare då :) . Men kan man göra underarbetet själv så kommer man nog rätt billigt undan ändå. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
jag betalade 4000 spänn inkl färg för en utvändig lackering! dock så hade vi gjort allt underarbete själva, slipning,maskning etc! fördelen med att man gör de själv är att då vet man hur resultatet kommer bli sedan! |
|
| Nu har nog Joakim drömt igen..att du lägger ned så mycket en gammal TDS ..du hade ju köpt en spritt ny 740d | |
| Till alla som skrivit här ang lack kolla det här inlägget Länk där säger Joakim att han betalat 19400 kr fan va jag blir trött på den mannen det mesta han säger är enbart kvalificerat skitsnack | |
|
gto 80, håller med till fullo. bullshit från Joakim E, var finns sannolikheten i detta???????????? MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| Får jag fråga vad ni med "utvändigt"? Gäller det inte som dörrkanter och i motorrummet? | |
| bmw_patricia: Utvändigt är det du kan se när alla dörrar och luckor är stängda, alltså inte innanför dörrkarmar innanför huv, motorrum, baklucka, taklucka, tanklock och diverse andra skumma luckor som kan tänkas finnas på en bil.. | |
|
jepp men har lackat den för bara ca 3mån sen pga av innbrott, betalade då 8000kr för att få hela bilen lackad vill inte ha nyans skillnader, och om n inte tro det så kan alla som vil prata med lackeraren i luleå F/T Lackcenter (marcus) ägare och han som lackade den. och har även lackat det gro80 pratar om och detta pga av byte av div rep. Och varför jag slösar pengar på en bil tja varför gör du det? Joakim Eriksson |
|
|
och det som kostade 19400 betalades 15000 av försäkringen om ni nu inte tror nått så kan ni få kvitt från bmw på detta eller prata med någon på bmw i luleå så vet de allt om denna bil och mig, orka hålla på med person angrepp då detta är ett bil forum, om man nu vill hålla på med sånt så får ni väll starta en tråd för sånt där ni kan gorma av er Joakim Eriksson |
|
| och det som kostade 19400 betalades 15000 av försäkringen om ni nu inte tror nått så kan ni få kvitt från bmw på detta eller prata med någon på bmw i luleå så vet de allt om denna bil och mig, orka hålla på med person angrepp då detta är ett bil forum, om man nu vill hålla på med sånt så får ni väll starta en tråd för sånt där ni kan gorma av er | |
| joakim: Var för blev det så tyst om dina andra bilar då..det fanns två inlägg där du talade om att du köpt en 745i en ny 02a..sen efter en stund så hade du även köpt en ny 740d 03a ändå håller du på med din tds..bägge inläggen blev raderade..och skulle man som du nu säger fråga lackeraren så blir det väl samma svar som Staffan på dieselverkstaden i Luleå gav..vem fan är det...ändå sa du att du var hela Norrlands dieselexpert som BMW anlitade...antar du minns det.. | |
|
jadu staffan känner jag genom jobbet, så nog vet han vem jag är om han ser mig. så fråga du lackeraren om du vill (0920251075) markus. eller någon på bmw i luleå så vet de mycket väl vem jag är. 740d finns kvar men ägs inte numera av mig utan av min far då han har betydligt billigare försäkring på den än jag har, och jag skulle aldrig i livet parkera den där jag nu har tds då varenda lite ungjäkel inte kan skillja på mitt och ditt, 2 innbrott på en vecka. först bryder de sönder låset så att bilen är öppen men rör inget i bilen???? bokar tid för rep av dörrlås och får tid en vecka senare. två dagar senare bryter de sig in igen men hittar inget kul att ta så då byter de sönder dörrkanten på förarsidan därför jag lackade om bilen nu sist. Och natten mot i fredags bröt de sig in i sambons bil och några andra, som tur var var jag inte hemma då annars hade de sökert gjort det igen. |
|
|
Det är mycket svårt att tro på dig..kolla bara här tex.Länk här säger du att du inte behövt packa om pumpen ännu men letar man inlägg..så hittar man motsatsen Länk |
|
| jepp då jag har en pump liggandes som reserv och även en motor liggandes då jag bytt motor pg av att toppen sprack fick då köpa en hel motor från tyskland och på den gammla motorn har jag packat om pumpen så jag har en i reserv | |
| Du säger i inlägget att din pump gått 36 tusen mil utan läckage..i det tidigare inlägget som är från januari så frågar du hur man gör för att packa om pumpen där för att den har börjat läcka.. | |
| Var bara tvungen att visa två inlägg till Länk ....Länk | |
| stämmer bra det den motorn som toppen på sprack har gåt ca 36 tusen, körde ett tag med en sprucken topp och då fuktade pumpen lite, så fram tills dess har den pumpen inte läckt nått, bytte sen motor och tänkte då passa på att renovera upp den gammla pumpen då man har mer tid på sig då den inte behövs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.