|
|
|
|---|---|
|
tjena!! håller på med överlöada min bmw 320ik.. har monterat interkoler å turbo från saab 9000.. eget avgas med kat från en audi 100 2,8i i dim 2,5tum.. vad mer ska jag göra.. vet att man ska höja bränsle trycket men hur på smidiagste set.. även hört att man ska köra med lmm från bmw 535 + spridare men vilken års mod??? är de något mer man bör tänka på innan man vrider runt nycklen??? Iron M/// | |
| Man kan trycka ihop brännsletrycksregulatorn för att få högre brännsletryck.. Sen bruka man annvända 535imm och spridare vet inte riktigt från vilken årsmodell men tror att dom bruka ta dom från e28'n. Beskrivning räcker till ca 0,5bar | |
|
Du måste köpa en justerbar bränsle trycks regulator som även ökar bränslet vid laddtryck, jag tror inte att du kan trycka ihop orginal bränsle trycks regulator för då fetar den ju hela tiden och ökar inte med laddtryck. |
|
|
Med orginal BTR så kommer bränsletrycket att öka lika mycket som du laddar (linjärt). //Ticco www.ticco.com |
|
|
Med orginal BTR så är trycket alltid lika mycket i förhållande till insugstrycket. tex 3bars btr: på tomgång -0,5bar i insuget, 2,5bar bränsle tryck => 3bars skillnad 1 bar laddtryck, 4bar bränsle tryck => 3bars skillnad => samma flöde oberoende laddtryck mvh Kristian |
|
|
behöver jag göra något med BTR??? vad hittar jag den då?? lmm å spridarna ingen som vet säkert.. e en 320ik 88 som ska laddas hårt ;)) Iron M/// |
|
| ingen som kan förklara?? | |
| Lmm och spridare från 535 e34 år 88-91 | |
|
Nyström L: tack ska du ha för svaret.. ingen annan som kan hjälpa till med de där me BTR?? kanske om de är något annat man ska kolla först innan man vrider om för att åka ut å vissla runt folk ;)) Iron M/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.