AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.121

Bedrägeri försök!

BMW Kungen
En man från västerås ringde på min annons på 20" Alpina fälgar, han sa att han satte in pengar samma dag via internet och mailade "utbetalningingskvitto" och ville att jag skulle skicka fälgarna dagen därpå. Men jag sa nej, tills pengarna fanns på mitt konto. Som tur var skickade jag inga. Han ringde och sa att han hade beställt tid hos lackaren och allt, skulle ha de på utställning på fredag m.m... Ringer från ett oreggat kontantkort. Varnar alla för denna norrläning, Rent bedrägeri försök.

Mvh
/// Kungen
Man kan fan inte lita på någon nu för tiden.
Inte ens sina egna sk märkeskolegor.
Västerås, norrlännning?????
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Gör en anmälan så att polisen får upp ögönen för honom... nästa gång ngt sånthär händer så vet man att han har försökt blåsa ngn innan....

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
BMW Kungen
Ja, har pratade med norrlänsk dialekt, men sa att han hade en byggfirma i v-ås (som inte existerar). Han ringde nu igen för en stund sen och på stod att VI försökte blåsa honom på pengarna. Sedan sa han att hans bank (som han inte ville berätta vilken det var) hade spärrat pengarna så han inte blev blåst. Sedan slängde han på luren*ler*.

Mvh
/// Kungen
-Daniel-
anmäl han på en gång....me lite otur kanske han anmäler dig
Låt honom anmäla bara, då får man ju reda på vem han är...
Anmäla! För vadå? Att han ringde och ville köpa fälgar? När knappt polisen utreder våldtäkter och ännu grövre brott så kan man nog undvika besväret med en anmälan. Be honom dra åt h-lvete och glöm skiten. Denna personen är inte värd mer tankeverksamhet från någon sida.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.