|
|
|
|---|---|
|
Har en proffesional stereo med navigator som låser sig ibland.... Navigator, tv och bord computer funkar, men det enda som går att göra med stereon är att justera volymen. Dock så hörs inget ljud från TV eller navigator. Inte skifta radiokanal, skifta till CD eller justera ton. Efter att jag stängt av motorn så fortsätter stereon att låta!!!. Måste starta bilen igen och stänga av den direkt för att stereon ska tystna! C:a 5 sekunder efter start kan jag göra normala justeringar. Men detta problem är inte varje gång jag startar bilen kanske var tredje... Någon som upplevt något liknanade? | |
|
Hej, Ett vanligt fel på dessa professional BM53 enheterna, har en bekant som fick samma problem, han fick byta ut hela radiomodulen, kostar runt 6000 kr. Jag antar att du har provat med att kallstarta elektroniken (dra ur minus kabeln i ca 5 min). mvh george |
|
|
Jag samma problem på min bil med undantaget att jag inte kan göra justeringar inom de 5 första sekunderna. Jag har dock upptäckt att det uppstår efter det att jag sätter på TV:n under färd (spärren bortkopplad). När jag sedan slår av TV:n så låser sig radion och ingeting annat fungerar förutom att justera volymen. Radion står på fast man slår av tändningen. Efter ett par dagar fungerar radion som vanligt igen. Har ej provat att koppla ur minus kabeln på batteriet. Kan det vara när jag kopplade bort spärren (enligt Gör-det-själv) som jag gjorde något fel eller ska man inte sätta igång TV:n under färd? Går det att koppla på spärren igen? Hjälper det att koppla ur batteriet 15 min? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.