|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
strypt: kolvtaket är inte så tjockt tyvärr, komphöjden på kolven jag menade är 30,5 mm, inte 30,65 vilket jag lite oklart på något sätt försökte framföra. Nackdelen med m42 kolven är att om man svarvar den så blir den tunnare i ytterkant av domen eftersom undersidan på kolven verkar se likadan ut som översidan... alltså blir den endast några mm tjock i ytterkant. Så vad blir kompet med 30,5mm komphöjd då... Mvh/ Mattegeniet |
|
|
Men pillar man i M42-kolvar i sin M20 så behöver man inte svarva ngt för "rätt" komp och får en hållbarare motor... ;) Bra va?! "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Ca 9,0:1 johan: Inte om man har tillgång till en CNC-svarv så att man kan svarva sfäriskt ;) Svarvar man av 1,5mm sfäriskt så blir det ca 8,9:1 i komp, svarvar man 2mm så blir det ca 8,5:1. Kolvtaket bör väl vara 5-6mm iaf? Om ritningarna på www.318is.de är korrekta och skalenliga så borde kolvtaket vara lite drygt 7mm tjockt. Skulle dock vara fint om nån kunde mäta lite mer exakt... AL: Tyst med dig nu o gå o bygg på din sugis ;P |
|
|
9,0:1 duger för mig:) Låter som ett utmärkt komp för en hårt gående turbo motor. Sedan är det väl Arrow precision h-profil stakar som gäller eller Pauter I-profil. Någon som har teorier om vilka som håller bäst. Pauter I-profil stakar ser bra klena ut enligt mig. Arrow precision: Länk Pris för 4st 8k skr Pauter: Länk Pris för 4st 996$ |
|
| Har de samma volym på domen då? Var hittade du dessa kolvar? | |
PussyPOPPER |
Länk |
|
PussyPOPPER: De där har ju KH 38,1mm, funkar ju inte... Försökte mäta kolvtakets tjocklek och jag fick det till ca 7,2mm. Verkar ju kunna stämma överens med ritningarna på 318is.de. Borde inte vara ngt problem att svarva av ca 1,5-2mm då. |
|
|
Länk Där har du kolvarna jag pratade om, såg nu att domen var -4, men det får man väl modiera lite, gör ju inte lika mycket på en smidd kolv... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.