AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.269

Well done Völkes!

angelo
Jag har precis hämtat min 525:an hos Völkes plåtsverkstad efter en parkeringskada. Vill bara säga: Vilken bra job de har gjört! Dessutom väldig trevlig bemötande. De är inte de billigaste i stan...så vadå!? Det är inte fel att betalar lite mer för ett bra job.
Jag har köpt också några reservdelar där och.....ja, man är inte behandlad som en "potentiel" kriminal som hos BMW Gbg med betalning i forskott även om det gäller några kronor! Ny byggnad, tuffa gubbar med slips och tjusiga tjeier bakom kassa räker inte för att garantera en bra service!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är väldigt olika hur man blir bemött hos olika handlare. Personligen ger jag en stor stjärna till Novation AB i Uppsala, de är suveräna!!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Kan bara hålla med per_j82, har bara goda erfarenheter av Novation i Uppsala. Det klagas mycket på handlare och verkstäder, säkert berättigat i de flesta fall, men det kan ju vara bra att de som sköter sig bra också omnämns.
Novation är bra och de kan vara mindre bra ibland: efter mitt senaste besök hos dem då de gjorde oljeservice på bilen glömde de att skruva dit en hjulbult på bakre hjulet. Brrrrr, upptäckte detta några dagar senare och det var nog tur att hjulet inte rullade av bilen. Annars har jag alltid varit trevligt bemött där.

/D
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
På Novation blir jag alltid bra bemött av reservdelspersonalen, dock har jag aldrig fått en blick eller ett hej av nån försäljare vid mina vandringar i bilhallen.

Jag kanske skall lämna yxorna i bilen nästa gång ;))

/Erik
Beträffande Novation i Uppsala, så frågade jag en gång en av säljarna om en speciell typ av tändstift, och fick ett något otrevligt svar att hur tändstiften är uppbyggda vet han minsann inget om....

Förutom just den säljaren så har jag inget att anmärka på hos Novation.

Mvh Jögge
Njuren
Nästan alla säljare e översittare,speciellt på Mercedes.
Man skulle gått dit i sina adidasbyxor o nån gammal sjöbomarknad tshirt med en väska full med 1000lappar o vända i dörren....då hade de minsann blivit trevliga!
Erik på förenade bil e trevlig iaf ;-) han sålde drömbilen till mig ju!

BMW - i nöd och lust
ormen
Tänk på att titta till den åtgärdade delen på bilen. Efter ca. 3-4 mån. torkade lacken till ordentligt på min förra E30, och då visade sig den taskigt slipade spackelns struktur... fult som fan var det, men de åtgärdade felet utan problem, dock ett år efter var det samma sak igen.... Wölkes var detta.... 6 mån. garanti har du normalt där på lackjobb osv.
ormen
Tänk på att titta till den åtgärdade delen på bilen. Efter ca. 3-4 mån. torkade lacken till ordentligt på min förra E30, och då visade sig den taskigt slipade spackelns struktur... fult som fan var det, men de åtgärdade felet utan problem, dock ett år efter var det samma sak igen.... Wölkes var detta.... 6 mån. garanti har du normalt där på lackjobb osv.
Skumt det där med försäljare, håller med Njuren om att de flesta Mercedesförsäljare jag personligen stött på är översittarsvin utan något som helst intresse av att sälja bilar. Dök upp på en bilaffär här nere i Skåne en gång (no names) i en gammal rostig, sunkig Mercedes 300E, då behandlades man som luft och var totalt ointressant för säljarna, vågade man sedan ställa en fråga skall vi inte tala om hur man blev bemött. När jag sedan ett halvår senare dök upp på samma bilaffär i min M525a var det andra bullar, då "var man någon."

En bekants bilintresserade son hade praktik i en svensk prestigebilsaffär en gång, hans far äger sedan många år en Ferrari men det är aldrig något de gjort någon stor grej av utan snarare tvingas skämmas för här i avundsjukans förlovade land, hursomhelst fick hans son göra rena skitgöran utan någon som helst bilanknytning, tvätta golv i tvätthallar, laga lunch osv.
När sedan ett halvår efter det att hans veckolånga praktik var över dök far och son upp i den röda besten, och försäljarna fick skämma ögonen ur sig när de säg att fadern var en potentiell kund.
Har även hört hemska historier från killen om hur de sålde lyxmercor med dolda fel och lackskador, och när pojken frågade varför replikerade de med ett smått ironiskt "köparen såg det inte, och vi lagade faktiskt de fel och lackskador han påpekade vid köpet."

Man skulle bara veta hälften av all skit som förekommer bakom bilhallarnas väggar...

MVH,
E38B12
angelo
....men du? Ormen! Vad ska jag titta på? Hur kan jag kolla om de åtgärdade delen på bilen fixades på den bästa sett?
Tacksam för tips fråm alla!
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Förstår inte varför vissa bilförsäljare tror att de står högt över vanligt folk....bilförsäljare är ju inte direkt ett högstatusjobb
angelo
Vet du vad Wath!? Såna människor (häftiga bilförsäljare) är ägentligen "nollar" som njuter av vara otrevliga med folk bara för att kompensera sitt tråkiga...meningslösa liv! Tänka bara att det ända dem har är stolthet att sälja en bilmarke....so what!? En kassorska på ICA har säker mer dignitet än dem! Att tror att man står högt är idiotisk...men att tror man står högt därför man säljer bil är demential!
Heuer
Wölkes ställer alltid upp med perfekt service.
Om jag har ett mindre problem med bilen, så får jag hjälp direkt.
Bra service ger nöjda kunder som kommer tillbaka.
Jag kan varmt rekommendera Wölkes Bil AB.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.