AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.822

M535 E28 ful?

Sida 1 av 3
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Tjena,jag undrar vad ni tycker om denna bilen,själv tycker jag att det är en av de snyggaste Bmw bilar någonsin.Funderar att köpa en o göra den riktig fin,men så fort jag visar bilden för nån tjej eller kille blir det FAAAN VA FUL,är det bara jag som har konstig smak eller har de ingen?
den var snygg för 10år sedan när den var endast 13-14år gammal :-)

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
De som inte vet vad de talar om och inte är bekanta med BMW:s äldre modeller och designspråk tycker inte att de är något vidare vackra. Samma sak gäller E30, E34, E21 m.fl., men för en entusiast och bilintresserad är det bland det vackraste och mest maskulina som byggts.
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Brukade tycka att de såg lite skumma ut, men numer tycker jag faktiskt att de är riktigt fina. Det jag inte riktigt kommer överens med är de olika stora lyktorna. Men å andra sidan hade det nog sett fel ut med två likadana så jag antar att det är bra som det är... *svammel*
Äsch, de ser bra ut tycker jag.
Har ju själv två bilar som många tycker ser kantiga och tråkiga ut (har t.om hört att en gammal smårostig honda accord skulle vara finare!!) men jag gillar dem och det är ju huvudsaken.
Gillar du dem så köp en och trivs...
Otoligt vacker och cool bil! Givetvis ska den ha originalkjolpaket samt 16" eller 17" BBS Krysseker :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
sh
820
shu!
525i -91
M535:an är en snygg bil (röktonade rutor, nå snygga 16" och vita blinkers, då har man en klockren kärra:) , dock ger ja inte många öre för en original e28:a .

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Tycker det är jävligt fina bilar, M535:an är så snygg en E28 kan bli! Fälgar, vita blinkers,sänkning mm gör den komplett.

Måste äga en sådan nångång :)

Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Haglund2306: exakt! :)
det första min tjej sa när jag köpt en e30 var "men.. va ful den är!" men i mina ögon är e30 riktigt ögongodis!
jag älskar lite kantiga och hårda linjer på bilar. tycker dagens bilar är alldeles för runda och utslätade.
-Daniel-
tycker den är otroligt ful

e30 e34 tycker jag väl är okey inga supersnygga bilar men inte heller fula därimot e28 har jag väldigt svårt att hitta något snyggt på
Ingen jag pratat med tycker att min E30 är ful, när jag tänker efter har jag bara fått positiva komentarer om den :-)

E28 däremot har jag lite svårt för, men med M-pkt. och vita blinkers är den helt ok.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag måste erkänna att jag är kär i min bil. Jag har vita blinkers och ganska bra puts på den. Jag håller nu på med en del små ändringar. Som t e x, jag håller på att fälla in E38:ans TV i instrumentbrädan. Så håller jag på att bygga om E39 sportskinnstolar så dom passar i min pärla. Så ska jag lämna in mina M5 Nurnbergring fälgar på lack så dom blir i nyskick. Så är väl en ny lack högt upp på önskelistan. Men det ska i fjäderbensstag o s v. Men allt ska lätt gå att återställa till original. Jag köpte en ny instrumentbräda åt TV:n, så jag kan behålla originalen. För jag tycker att bilen börjar bli lite ovanlig i bra skick så jag tänker vara snäll mot denna välskötta bil.

MVH Morgan.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
E28 med M-paket är bland det snyggaste som finns. Är ofta inne i galleriet och dreglar lite. Hade köpt en som entusiast bil om jag hade tid och råd.

Tycker definitivt du ska köpa en.

Schnelle fart, Härliche fart.
har många gånger spånat på e28 själv, bara hajnosen osv. tilltalar mig även så e23/e24, om ekonomin tillåter så blir det nån av dom modellerna för mig, troligast e24 eller e28

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
ahmo---->
skit i alla andra och KÖP vad du själv vill.....
Annars så blir du aldrig nöjd......
mvh billy.

Billy B-10
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
så jag är inte den ende...bryr mig inte alls vad andra säger om den,kommer ha en sådan en vacker dag :))
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
E28 är lika elegant och vacken som en volvo 240. Den kan verkligen sprida glädje och lysa upp tillvaron med sin frånvaro.

riktigt så illa är det väl inte... en E28 är oftast inte speciellt vacker, jag har aldrig sett en E28 och tänkt att denna skulle jag vilja ha, däremot så ha jag tänk att en E28 får duga tills jag har tillräckligt med pengar att köpa en annan bil.

Fasst en E28 som är riktigt välvårdad och fin kan väl se ganska acceptabel ut.

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Gemini__
Den absolut finaste BMW:n som tillverkats är just M535:an. Tillsammans med en M635:a. Tyvärr tycker inte alla tjejer det, har jag märkt =) Ska visst bara vara nya bilar för hela slanten där. Köp en M535:a snarast möjligt, kanonläcker vagn!

Mvh:
Thomas

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

M535:an som jag har har jag ytterst svårt att skiljas ifrån har jag märkt,otrolig bil med alla nödvändiga attiraljer ,såsom BBS RS Split 16'' med 8'' i bredd :),ABS,Diffbroms+ detta åttiotalspaket med spoiler o prylar ;)

Mvh Janne.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
En vit M535 i 100% orginal skick ger mig rysningar av välbehag...
80-talet när det var som bäst....bara att dra på sig sina vita reebook, stentvättade jeans och pilot brillorna ;)

/Johan

-Mår dåligt utan M20-
www.e30klubben.com
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
M535i E28 ser bra ut, förutsatt att bilen är i bra skick och inte några svarttonade rutor eller spoilers som inte är original.
M-kjolpaketet ger den helt rätt stuk, i kombination med 17" fälg av god sort och vita glas runtom blir den kanon!

MEN det verkar ju nästan inte finnas några kvar till salu, och de få som är ute (här och på blocket) förefaller inte vara några skönheter.
Vill dock minnas att jag såg ett par M535i på Knutstorp i år som var riktiga skönheter, men en sån vagn byter väl aldrig eller sällan ägare?

//HD91

__
M5 E34 Limousine register
Visa användare
325
Mathias Tjäder
M535i -86
1602 -74
Tycker i likhet med en hel del andra att M535 är bland det snyggaste som tillverkats. Min kommer jag aldrig att sälja...

Länk

Mitt råd till är: köp en om du hittar nån. Dom blir inte fler med tiden...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.