AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
851

Byta styrsnäcka på E34

Jag står i begrepp att byta styrsnäcka på min 520iA -90 och undrar om någon här kan ge mig lite tips/råd, nåt som man bör tänka på helt enkelt. Eller hur gör man egentligen på ren svenska...

/JL
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej

jag har bytt min på 518 och det var inte så svårt. Använde info i denna länk tror jag:
Länk

---
Always Diesel
be
21
beaver
520i-89
tjena jean. fanns det nått på länken som ronte gav dig eller vill du ha ytterliggare råd. tyvärr så är min dator lite puckad för tillfället så jag kan själv inte titta på länken och säga om det finns nått mer att tänka på. mvh beawer
Länken gav mig en hel del bra råd, men jag tar tacksamt mot alla råd...
be
21
beaver
520i-89
vet inte om det är så mycket till råd men tänk på att slå ur spindeln som sitter i armen på styrsnäckan innan du släpper själva snäckan. själv stressad o ville få det gjort snabbt släppte allt men sen va det ett riktigt skit göra att slå ur den ur armen. många svordomar va det. o självklart vill man ju inte ta några bultar o dra fast snäckan igen. det är man ju för "stolt" för =) även ratten bör man ju kolla hur den stog i början av "projektet", nu tänker säkert många , klart man tänker på det. men i slut ändan hur många är det inte som har fått ratten sne iallafall?? jag e en utav dom. 2månader sen jag bytte snäcka men har fortfarande inte orkat ställa den rakt men det börjar väl bli dags att ta itu med det med. lycka till jean. mvh beawer

Att gasa e bra. Att gasa rätt e bättre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.