|
|
|
|---|---|
Dahlberg |
Jag undrar hur dessa bilar är i jämförelse med varandra? Går 530 så mycket bättre att det går att motivera? Hur mycket sklijer dessa i bränsleförbrukning? Skiljer försäkringen marginellt? Eller varför inte en 540? |
540 |
Mellan 525 o 530 skiljer det nog inte så mycket.... jag skulle inte kunna motivera varför man skulle köpa en 530 framför en 525....det enda är nog att 530 är dyrare att äga.. Men o andra sidan om du funderar på en 540 istället för en 530 är skillnaden stor!!! Den största skillnaden är motorn....540 är betydligt rappare o mycket bättre vrid än en 530. jag tycker att funderar man på o köpa en 525 så ska man prova en 540 innan då det inte skiljer sig så jäkla mycket på priserna mellan dom två modellerna... |
|
Hej! Har själv haft en 525i-93 och nu en 530i touring-94.Och när det gäller prestanda så skiljer det inte så mycket.Men vridet är det stor skillnad,530 tar ca en deciliter mer per mil,och ca 500kr dyrare att försäkra per år.Personligen rekomenderar jag 530 i stället för 525. |
|
|
525 24v.(Bästa valet) 530 är en gubb(racer). |
|
|
skrattretande att säga att 525 har motsvarande prestanda som 530. 530 kom som en ersättare för 535 och har 535's prestanda. Motorkaraktären är dock helt annorlunda på V8'an än på sexan. V8 drar betydligt starkare från betydligt lägre varv än vad sexan i 525/535 förmår. full fart spar tid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.