AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
547

Från 87 till 88 e30

no
29
no_limits
325iK -87
Tjena, jag har en bmw 325 87a och jag undrar om det så kallade IS-paketet passar på min bil, det nya med plast kofångare. Just nu har jag kofångarna i krom. Om det inte passar varför? Och krävs det mycket modyfying för att det ska passa? Och om det nu inte skulle passa, vet någon vart man kan köpa till en nedre framspoiler till den "gamla" framkofångaren. Alla jag hittat hittills är bara till typen (318) IS.

Tacksam för svar / Anders
IS-paketet?
Ett IS-paket är om väl om något en liten frontläpp, en ännu mindre vinge och dimljus.
Menar du M-paketet eller helt enkelt -88;ans nyare stötfångare som sitter på alla E30, oavsett modell?

Om du bara menar de bvanliga stötfångarna måste du göra om ett par av fästena bak för att få dit den bakre, och även plåten under som sitter på de nyare E30.
Likaså fram så har jag för mig att de nyare stötfångarna är aningen bredare än de äldre, och att du måste byta ut frontplåten tilll den nyare.

Stylingfront till äldre E30 hittr du nog lättast på börsen här, såvida du inte ska ha nåt heltäckande som Rieger GTS snöplog edtition eller liknande...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.