|
|
|
|---|---|
BeeMWe playboy |
Hört mig för om en 535a där den började koka för nån dag sen när det var halt ute. Ägaren tror det är toppen, andra förslag? Defekt fläktkoppling? Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm. (M)irc Dalnet #bmwpower |
| Om den började koka när det var halt (dvs. kallt) så låter det ju som om det var dåligt med glykol i den så att en ispropp hade bildats... | |
|
Kolla även en sådan banal sak som termostaten. Hade 525:a för några år sen som jag blev tokig på, tills jag bytte termostaten. Annars verkar ju en ispropp som "Osprey" tipsade om ligga nära till hands. Fläktkopplingen är nog OK. På vintern kyler fartvinden tillräckligt för att kyla motorn. Man kan t.o.m ta bort hela fläkten på vinter (=lite fler hästar). Dock under förutsättning man är medveten om att det inte kyler när man står på tomgång (=att frugan inte kör bilen). |
|
|
Eller om det är bilköer , vilket kan hända vid dåligt väglag! Alla som varit i huvudstaden vid snöfall har sett ett väldigt högt biltempo falla till så gott som nada. Så fråga bilisten som körde vid tillfället hur trafiken var? W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.