|
|
|
|---|---|
| En fråga till alla som köra Bmw från årsmodell 96-01, är ni nöjda med era bilar kvalitetsmässigt? | |
|
Jag är ruskigt nöjd med min BMW har aldrig varit så nöjd med en begangnad bil.några små fel men dom har jag orsakat själv så det kan man inte belasta bilen för.Jag haft mer bekymmer med firmabilen en Volvo XC som bara har gått 6000mil den har varit inne för bla hjullagerbyte bakluckebyte elstolsfel mm mm. ---- Länk |
|
|
Absolut! Har inte betalat en spänn i repkostnader sedan jag köpte bilen för 1½ år (och nästan 3000 mil) sedan. |
|
|
Fredrik, inom "familjen" så har vi en 528i Touring -00, 320i -99 E46 och en Z3 3.0 -01. Alla har haft någon typ av större haveri och en massa små fel som irriterar. Som tur är så har BMW tagit det mesta på good-will även om det har gnällts en hel del ibland. Jag tror det var bättre kvalitet på det som byggdes fram till mitten av -90 talet. // Seppo |
|
|
So far so good. Peppar peppar....... Lite orolig över elektroniken då en hel del inägg här handlar om glappande kretskort mm. Ser allt som oftast bara nedre halvan av tripp å km mätaren men de e också det enda. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Inga fel hittills (5000 mil). Peppar peppar som sagt... Dock ska den återkallas då det tydligen är något fel på airbagsystemet. /Manray/ |
|
|
har bara haft min bmw sen i augusti....inga problem hittilst..... blir förmodligen en till bmw om ngr månader (Z3), ska spara ihop lite pengar bara... |
|
|
Dessa fel har hittils åtgärdats på garantin: 1. Byte av blinkers pga fukt 2. Fukt i strålkastarna 3. Kalibrering av bränslemätaren 4. Justering till följd av knarr i förarstolen samt i dörrarna ( totalt 4 besök hos BMW) 5. Byte av rattkolumnen pga gnissel/knarr 6. Provtryckning av kylsystemet och slangbyte (som tur är var det inget allvarigare). Till synes inga allvariga fel men ack så irriterande med tanke på en ny bil. Nu innan garantin går ut i mars tänker jag lämna in bilen på ett M-test för att säkerställa att alt annat fungerar som det ska. Utöver detta är jag mycket nöjd med bilen. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.