|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har tips på hur man får dit dropplisten på en e30, har hållit på i 2 timmar nu och det går skitdåligt...? Mange | |
|
Jag undrar jag också. Jag körde bort den på höger sida en pustig dag. Den har aldrig setat 100%igt efter att den lossnade första gången. Nu kör jag utan för att jag inte orkat ta tag i det. Vore bra om någon har ett tips på hur det går till. /Anton |
|
Ionaz |
På e36 måste man ha en ny, är bara gjord för att sättas på 1gg. |
| Jag har en ny list men den vill inte gå dit, Bmw kanske har nåt special verktyg för den listen... | |
|
Man får trycka ihop dom lite annars så fastnar dom inte som dom ska. Jag började där fram trycka dit domn o gick bakåt. men mnan får använda en del våld Min bil: Länk |
|
|
Har du en ny behöver du inte trycka ihop den.. Min bil: Länk |
|
|
Jonsson: Det du menar att trycka ihop den, är det över A-stolpen? Jag har problem med att få den över dropplisten. Den hakar inte riktigt i och det verkar vara stört omöjligt att få dit den rätt. /Anton |
|
| Jag har precis samma problem som dig Anton... Man bryter och bryter men den vill ändå inte gå dit. | |
|
Ionaz: Med dropplist menar du den som går ovanför sidorutorna ända framifrån backspegeln till c-stolpen? Hade hoppats att man kunde demontera den och lacka den för min ser lite risig ut på passagerarsidan... Har du monterat/demonterat denna själv? MVH |
|
|
Anton Lillsund: Dropplisten får man vinkla den så att den ligger plant med taket o sen vinkla den i posision, du får dra den åt dej o neråt om jag inte minns fel, banka slå lite kanske man får göra också. de svåraste är böjen vid A stolpen. Vid själva A stolpen är det "bara" att pressa dit. Crisse: ja precis den Ja jag har gjort det själv. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.