AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
490

Olja över allt

OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Hej alla nu ska ni få höra

Hade vart och tankat fullt och kom hem för att kontrollera
oljan, tyckte att det såg ut som den var lite olja i lampljuset.
Hämtade den största ficklampan och börja titta på stickan igen!!!!! Då jag såg att det var lite olja så såg jag samtidigt att det låg en rejäl pölll olja på den svarta plastbäljen som går under tråget........Jag kännde hur det rös te i hela kroppen och tänkte Fan inte nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hopp det va bara att köra in bilen i garaget bort med däcken och palla upp bilen försökte hitta vart det hade läckt ifrån men allt va täckt med olja.
Efter många svordomar va all olja borta.
Nu va det bara att låta den stå under natten så jag kunnde se vart det läckte ifrån.
Kom ut dan därpå och la mig ner och titta hade inte läckt något (hmm OK)

Nästa steg va att starta bilen och låtan den gå medans jag kröpunder och sökte efter läckage

JODÅ det börja läcka kraftfullt från oljefiltret (en spricka i olje filtret) Har aldrig hört talas att ett olje filter har spruckigt!!!!!!

NU till min slutgiltiga fråga:

HAr ni råkat ut för samma problem?????????
Kan det ha varit ett måndags ex??????
Stenskott (långsökt) ???!
Hur kan det ha gått till ??????

TAck på förhand/// MVH//Petter

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Hmm. Sork i pumpen.
Nej då.

Skulle ju kunna vara att man dragit åt filtret för hårt. Det ska ju bara dras lätt med handkraft,

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Tony G
Hmmmm... smörjde du in filtrets packning med lite olja innan du satte ditt filtret? Annars har det en tendens att kunna torka och spricka.... Annnars var det nog bara jäkla otur och jag skulle reklamera filtret om det givetvis inte har gått för långt

Mvh
Tony

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.