|
|
|
|---|---|
| Har sokt inlagg om reservdelar till Alpina och sett att flera antydningar gjorts att reservdelar till Alpina i manga fall ar samma som BMW's originaldelar eller delar som man kan leta reda pa hos andra genom att veta tillverkaren (ex Bilstein dampare). Finns det nagon som har sett en sammanstallning over vilka reservdelar som Alpina anvander samma delar som for en std BMW, koper in fran en allman tillverkare (ex Sachs eller Bilstein) resp tillverkar sjalva? | |
|
Det finns ett tillbehörsdokument för Alpina delarna, det som inte finns med på den listan är org. vilken modell av Alpina är det du undrar om ? Mvh Hawar |
|
|
Här får du länken till pdf-dokumentet för en del av Alpina modellerna i allafall. Det som inte finns där för den specifika modellen, ja då är det standard BMW delar. Länk Mvh H |
|
|
Hej, Tackar sa mycket for svaret. Jag ar intresserad av D10 biturbo (E39). Da ar det bara en fraga kvar, hur kan man luska reda pa vilka tillverkare och tillverkningsnummer det ar pa de delar som finns i Alpinakatalogen. I en annan trad har jag forstatt att Alpina tex ibland bara anvander original delar fran en annan BMW modell.... |
|
|
Ja, man får söka, det finns tyvärr inget bra sätt att få fram det. BMW Sverige lär ju knappast berätta det om de nu vet :) // H |
|
|
Jag måste då säga att jag mött en helt annan attityd hos min BMW handlare, de är alltid hjälpsamma med att ta reda på vad det är för delar och vart de kommer ifrån ursprungligen. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
ola: Da later det som det finns en bra kontakt dar for att fortsatta grava nar det behovs! Jag antar att detta maste vara en beundransvart kundvanlig reservdelsavdelning, for jag har svart att se att en handlare som ar intresserad av att tjana sa mycket som mojligt vill lagga ner jobb for att ta fram ursprunget pa en reservdel sa att kunden skall kopa ngt billigare och kanske inte ens fran dem! Ar det pa Molins du far sadan service? Ar det mahanda konkurrensen fran Motor Nord som satter press pa dem att vara kundvanliga? |
|
|
oreo: Mycket bra fråga du, kan kanske ha något att göra med Motornord inget jag vet dock. Men är man bara människa när man pratar med dom så hjälper de till så gott de kan. Prata med Björn eller Göran på kundmottagningen reservdelar. Köper alla mina reservdelar på Molins ska tilläggas. Tycker att god service ska ge mervärden även för den säljande parten. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
| Haller med om att man skall premiera bra mottagande aven om det kostar litet mer. Synd att inte alla BMW handlare har forstatt att flera tanker sa.... | |
|
bmw528m---> kan du ev få fram ett pdf-dokument på alpina b-10 1988-92 ???? så är jag jättetacksam.......mvh billy. Billy B-10 |
|
|
Billy: Du har mail. M V H Stephan |
|
| Stephan, kan du maila den till mig också så kan jag lägga upp den på min ftp | |
|
Stephan---> Tack , kanon..... Billy B-10 |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Stephan: Du har möjligtvis ingen till Alpinas E28:or, verkar vara svårt att hitta. Jag har försökt på nätet utan att hitta någon. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Stephan---> Har du lust att prova och skicka igen , eftersom det inte fungerar.... Så vore jag mycket tacksam. Billy B-10 |
|
|
BMW528M och billy: Ni har mail... Bert-Ola: Tyvärr, men prova på bmwm5.com och sök på forumet. Har för mig att jag sett det där. M V H Stephan |
|
| Tack Stephan :) :) | |
|
Tack , än en gång Stephan..... Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.