|
|
|
|---|---|
| Jag undrar vart temp mätaren borde stå när motorn är varm? Min har aldrig kommit till kl12 är det normalt eller? | |
|
Min 525i från Belgien ligger runt första vita strecket... Ibland lite över det men inte upp till kl 12. Har iofs bara haft bilen i fem dar...... Peter |
|
|
Min ligger konstant på klockan 12 när den är varm,aldrig över eller under. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Min når aldrig upp till kl. 12. När jag kör nedför en låång nedförsbacke så att bensintillförseln är avslagen länge, så sjunker nålen nästan ned till blå fältet. Jag skall prova med att byta termostaten. /FB |
|
| Tempmätaren ska stå prick kl 12 annars är det något fel. Kl 12 visar ca 82 grader=normal arbetstemperatur. | |
|
rer_j82. vad kan va fel? termostat? |
|
|
Dillen:Mest troligt termostaten..är ingen stor kostnad att byta den. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
| Det brukar oftast vara termostaten. Men det kan också bero på dålig cirkulation, fast då brukar motorn bli för varm. Byt termostaten, den kostar ca 200:- på BMW och är enkel att byta på din bil (M20.) Men kom ihåg att byta kylarvätska vart annat år och lufta ordentligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.