AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
834

Beställa Bilsterio från www.technikdirekt.de , Bra? Dåligt?

Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Tjenare!

Första inlägget på detta forumet kommer nu när jag behöver hjälp med att köpa en ny stereo till bilen.

Någon som vet hur det är med leveranstider från www.technikdirekt.de?

Eller har något annat viktigt att berätta om dem.

Tack på förhand // Öberg
Hej och välkommen Öberg!

Jag var nära att beställa en digitalkamera från Technik Direkt, men avstod dels beroende på deras lite märkliga villkor (dock mest beroende att jag sprang på ett bättre erbjudande annorstädes). När du beställer därifrån måste du faxa in en kopia på ditt kreditkort samt legetimation, vilket jag tyckte verkade väldigt omständigt.

Företaget verkar dock mycket seriöst, och om du har frågor kan jag rekomendera formuläret som finns någonstans på hemsidan, deras kundtjänst är bra på engelska och trevliga samt svarar relativt snabbt. Jag rekomenderar dig VERKLIGEN att ta kontakt med kundtjänst innan du beställer för att kontrollera varans lagerstatus, annars kan det ta evigheter innan du får den.

Kolla runt lite på www.pricerunner.se , där finns fler folk med mer erfarenheter av företaget. Mitt intryck är att de är seriösa och har bra leveranstider förutsatt att varan finns på lager!

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Tack Kalle för svaret!

Jag saknade lagerstatusinformation så jag får väll höra av mig till dem. Inte roligt att vänta längre än nödvändigt.

//Öberg
To
14
Tobbe_N
krockad 325tds -94
har köpt en huvudenhet där, inga som helst problem. och inte var jag tvungen att faxa kort + id heller, var har du hört att man måste det?
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag har handlat hos dem ett flertal gånger och kan rekommendera dem. En gång ville de ha ett fax av mitt kort och leg men det var ju inga problem. Snabba leveranser har det också varit.

Mvh Björn
Länk
Tobbe_N,

Det hörde jag direkt från deras kundtjänst eftersom jag uttryckligen frågade dem. När beställde du? Dessa regler kanske har tillkommit efter det?

Mvh,
Kalle
_____

Länk
To
14
Tobbe_N
krockad 325tds -94
Kalle hansen

Jag beställde i slutet av augusti i år.

När kollade du med dem?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har en dator i källaren (inneboende) som är inkopplad i mitt nätverk, och från den beställdes en billig DV kamera igår från tecknik, med bara kreditkort till min adress, får väl se hur det går. verkade ha som sagt hyfsat bra betyg på pricerunner.

///MVH Hasso
Länk
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
www.technikdirekt.de klart en höjdare! jag beställde på fredag, fick produkten på tisdag till min dörr!!! Välpackad i dubbelkartong. Dock ville de ha en kopia på leg + visa kortet (krävs om man beställer varor över en viss summa).

mvh
george
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Hasso: Det låter ju skitbra!! Hoppas verkligen jag får mina saker så snabbt, fick du leveransbekräftelsen eller dyl till din mail?

George: Vet du vad den summa ligger på?

Tack för alla svar,

//Öberg
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vet ej, var som sagt inte jag som beställde utan Stockholm LAN Fall vinnaren i Quake som sliter hårt på min lina när det ska tränas. (klanen/laget från Kumla heter förressten POWER :))
Men kameran kostade runt tusenlappen nästan halva priset mot här.

///MVH Hasso
Länk
Tobbe_N,

En månad sedan. Det är nog som george säger att varan måste kosta en viss summa för att de ska kräva fax. I mitt fall var det cirka 3000:-

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
En grej till, de betalar returfrakten till tyskland vid byte eller annat!

mvh
george
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Funkade utmärkt, kameran skickad på Fredagen enligt svarsmejl
lapp i brevlådan på Torsdags att hämta på ICA.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.