AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.031

Någon som handlat av eller besökt Oliver Weidling GmbH?

Hej,

Undrar bara om någon besökt Oliver Weidling GmbH i Münster?
Lite intresserad av en av deras bilar som bruksbil. Priserna är skumt låga så jag undrar om nån vet om det risiga bilar innan jag åker ner.

Mvh
John
li
1.959
liste
535i -89
Har inte handlat där, men det intryck jag fått av de bilar de har och deras priser så ska man nog kolla både tre och fyra gånger innan köp... De har haft många "märkliga" bilar under åren. Är det någon särskild bil du är intresserad av?
Scheckheft
Hej
Nej, nej och åter nej! Han köper allt som kommer i hans väg och han säljer vidare direkt, oftast utomlands. Inga garantier lämnas. Mycket skitbilar i lager. Dessutom uppmärksammad av tysk TV (ZDF) i ett reportage för hans affärsmetoder. Även på 7er.com är det fler personer som varnar för honom.

Mvh
Scheckheft
___
Länk
OK man anade nog nästan detta när man tittar på priserna.

Nej inget speciellt det är en vän som letar efter en billig Jagga som bruksbil och deras priser är ju klart fördelaktiga. Man blir ju dock nyfiken på att åka ner och titta på bilarna :) Min vän betalar min resa om jag hämtar hem bilen åt honom då han inte kan annat än tvätta bilen medan jag känner att jag har hygglig koll på fel, brister mm.

Om inte för att KÖPA bil så kan man se det som semester och köpa lite drycker.

Nån som vet mer?

Scheckheft
Hej
Hittade en artikel om företaget på nätet:
Länk
Vet att det pågår rättsprocess mot företaget. Så visst köp där och skaffa dig problem...

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
johnjohn:
En billig jagga som bruksbil....det låter vågat!! :)

Hej!

Vi åkte förbi där förra sommaren. Om man, som jag, gillar att gå och drömma bland massor av bilar av olika märken i långa rader är Weidling toppen. Jag tror det fanns 3 stora hallar samt ett större utomhusområde välfyllt.

Vi tittade lite närmare bl.a. på en S-klass och en 6-serie. Vi fick bra kontakt med en säljare, han talade dock ingen tyska har jag för mig. Jag lyckades inte hitta fler defekter på bilarna än de säljaren upplyste om på förhand. Visst var han billig och alla bilar som stod där var inte på något sett toppex. Men å andra sidan var det inget som försökte döljas heller.

Det blev ingen affär den gången, att döma av ovanstående inlägg var det kanske lika bra. Jag var dock ute efter lite udda bilar med fix på och utbudet av sådana var stort. Däremot kanske fel ställe att handla dyrare/nyare bilar på. Passerar du förbi på semester till eller från Rivieran som vi gjorde är det dock värt ett stopp, om inte annat så bara för att drömma lite!

Mvh

Erik, Bromma
Jag köpte några Nissan 200sx av dem 1996/1997. Jag hade åtminsonde inga problem, de var hjälpsamma och fixade allt med skyltar o.s.v. Jag hade inga problem med bilarna heller men visst fans det några "vrak" stående där. Som vanligt så är det ju bilen du köper inte handlaren.

/T.P.
Ok, Verkar vara blandade åsikter. Vore dock kul att köra förbi och titta.

Wolv> Han har tröttnat på sin Saab 93 som bara går sönder hela tiden. han vill ha en billig lyxbil och hellre lägga pengarna som blir över på att reparera den... än sin nästan nya saab :)

Jaja dom lär ju inte sälja några bilar på utstrålning iallafall :)
Iofs fattar jag inte ett ord tyska tyvärr, men han ser ju ut som nån man retar sig på ute på krogen..
/John
Ja, den mannen såg elak och sliskig ut. Typiska exemplet på en skum bilförsäljare. =D

Ny bild 19 Nov-
Länk
Kan också säga att det inte är en handlare att rekommendera, brukar se hans annonser lite här o där,

Han är en riktigt lurare.

2 place is the first looser

Bara skrot och ruffel bilar har varit nere och titta några gånger för skojs skull när man haft vägarna förbi.
Billiga Jaggor finns i Sverige! Håll ögonen öppna, en småstrulande XJ40 får du för 20, skattad och klar. Kör på det istället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.