|
|
|
|---|---|
| Ville bara rapportera att BMW orginal spindel yttre till E36 var HELT SLUT vid besiktning i år med, samma visa förra året. 950 mil!!! Jiseez, det glappade så man kunde tro skiten skulle hoppa loss. Antingen äter bilen spindlar eller så fick jag ett måndagsex. | |
| Samma sak här, det var dock en piratled, Löbro eller nåt. Vänster sida. Höger varit okej vid tre besiktningar, ca 3000 mil per år. | |
|
Det är som Per Elofsson säger; Bara att bryta ihop och komma igen! Är inre leder/bärarmsbussningar/stötdämpare i framvagnen OK i övrigt? Mitt tips är att byta alla leder samtidigt (=komplett bärarm + bärarmsbussning). Kostar inte så mycket mer än bara spindelled och jobbet blir betydligt enklare. En ensam ny led får ta emot större påfrestningar än den klarar pga att övriga leder är dåliga. Lycka till! w9816: Om det var Lemförder du monterade så är det samma som original.. |
|
|
Förra gången (dvs för 950 mil sedan) bytte jag alla leder på vänster sidan. Fick dock en ny spindelled gratis av BMW som goodwill. Det var ju bra |
|
| Pson, just så - Lemförder var det. Löbro tillverkar nåt annat...kommer bara inte på vad just nu. | |
|
lemförder tillverkar de flesta spindellederna som finns ute i handeln. hos bmw hamnar den bara i en BMW-kartong om jag inte är helt ute och cyklar "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Men BMW verkar ha rätt stora problem med deras spindelleder på E36:an... fick också byta på min... efter ca 2000 mil.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.