|
|
|
|---|---|
|
Hej! min bil är trög startad när den är varm, typ. när jag har hafft motor värmarn på men när den är kall så startar den på en gång.start motorn snurrar som den ska. är de någon som har samma problem???? | |
Ivarsch |
det är många som har de där problemet.. både bror min o en polare till mig får inte igång sina E30's om de kärringstop när den är varm.. Ingen av dem har fixat de än men temperaturgivaren kan vara nåt att kolla upp.. finns nog ett flertal trådar om detta om du söker runt lite på forumet! Fixar du de så skriv nåt här med! |
|
Kan vara läckande injektorer.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
hej!Läckande injektorer?? blir bilen svår startad när den är varm då eller??för den startar så fin när den är kall o när jag ej har hafft motor värmarn på. *konstig* |
|
Ivarsch |
tycker de låter konstigt de med.. Men jag kan inte det så väl så.. Ja o en polare var o handla igår, först sopsorterade vi lite och då stängde han av bilen.. hade väl kört i 10 min innan.. Det var precis lönlöst att få igång den sen.. så vi puttade bort den till maxi och sen handlade.. sen starta den fint igen.. grejen är att han redan har mätt på temperaturgivaren o den ska funka.. Ingen som VET vad detta är för fel??? |
| Igensatt luftfilter? Ganska långsökt iof. Har samma problem med min bil. | |
| hej!Min går i gång men den hoppar igång mycket lättare när den är kall som i morrse så hadde jag inte motorvärmarn på så den hoppade i gång på en gång.*skummt* | |
| Lite krångligt, men kolla hur tändstiften ser ut när den inte startar då bilen är varm. Lättare att se om injektorerna läcker då. | |
|
Asså bilen behöver ju fetare blandningen när den e kall....sen när du kört o den e varm o stänger av den så kan det vara så att dina injektorer läcker ut bränsle...Sedan när du ska starta igen så har den "surat" ner sig så att säg....Verkar inte helt osannolikt i ditt fall eftersom den startar finfint kall ju... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Ivarsch: hade exakt de problemet som din polare hade! Bilen startade fint och man kunde köra ex antal minuter men sedan så stendog den å därefter vägrade den starta!Man fick vänta ett antal minuter innan den drog igång igen! Farsan lyckades lokalisera felet till en ärgad jordkabel till generatorn! Den va nästan av så de vart dålig kontakt! Han klippte lite och på med en ny kabelfot å vips funka bilen igen utan några mer stopp! Detta uppdagades dock efter att ja fått investera i ett nytt batteri! |
|
|
Jag har samma problem på min 325iX, och jag har diskuterat problemet tidigare i dessa två trådar (mycket läsvärda): "Svårstartad när den är ljummen" Länk "Undran om bränslepumpen kontra bränslefiltret" Länk Om du provar att byta bränsletrycksregulator eller ersätter backventilen i pumpen och något av de tricken fungerar så kan du ju berätta det för oss i den här tråden. Min bil är inte körbar förrän senare i vår så jag har inte möjlighet att prova något. |
|
| hej!en fråga,vart sitter kallstartsventilen på en E30 320i´-88 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.