|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har hört lite olika saker om 323i E30. 1. Har hört att alla 4dörrars modeller ska ha 110kw/150hp istället för 143hp. 2. Har hört att sista årsmodellen ska ha 110kw/150hp istället för 143hp. 3. Har hört att importerade bilar ska ha 110kw/150hp istället för 143hp. 4. Läste i en Haines bok och då stod det att årsmodeller från -85 skulle ha 110kw/150hp 5. Läser man däremot på modellguiden ska de från -85 ha 143hp. Vilket stämmer? Någon som vet? tacksam för svar MVH Micke | |
|
Importbilar har 150hk ty min har det och den är importerad. Ingenting är omöjligt |
|
|
Här hittar du all info om E30-motorerna: Länk (S) (CH) står för Sverige-/Schweiz-utförande Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Enligt den lista skulle min E-30 323 från 83 ha 149hk, jag har dock alltid hört att den skall ha 139hk... Gick ja 10 hästar plus bara sådär? :) Det var den bästa länken på länge i så fall, hehe Fet Spis Racing Länk |
|
|
Jag minns att jag lade vridmomentkurvorna på 139 hk-motorn på en för 150 hk (importvarianten). De sammanföll. Det var bara det att momentkurvan för den senare fortsatte till något högre varvtal.... Erinra er att Effekt = konstant x Vridmoment x varvtal Alltså samma bottendrag men högre toppvarvtal. Jag har alltid funderat på varför de gjorde så men det kunde väl ha haft med någon bestämmelse i Sverige, som gjorde att man ville hålla ner effekten. Det var ju samma motor... |
|
| okej. måste tanka acrobat reader då .. ska kolla lite :> | |
|
vad är det isåfall för skillnad mellan motorerna? tänkte ifall det var tex vassare kam i import motorn? tacksam för svar MVH Micke |
|
svintoleffe |
Jag har läst i någon tråd här på forumet förut. Där kom andra killar fram till att 2 dörras bilen åkte ju ifrån fyr dörras bilen. Så därför ökade dom kraften lite för att dom skulle gå jämt. MVH Leffe |
|
Avgasreningen stal effekt i Sverige/Schweiz. Två- och fyr-dörrarsvarianterna hade samma motorer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| går det att ta bort avgasreningen på någe enkelt sätt eller äre bara att riva motorn isf? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.