|
|
|
|---|---|
|
Tjena, här kommer en fråga som säkert flera kan svara på. Hur gör man för att byta fjädrar på en M coupe??? Har gjort detta förut en gång på en Merca, var duktigt bökigt + att ena fjäder ihopdragaren gick av och fjädern drog iväg studsade i backen och missade framskärmen och pannbenet med en cm! Har inte lust att vara med om det igen. Jag funderar på att sänka bilen. Har dock inte råd med ställbara dämpare så jag tänkte börja med sänkfjädrar, någon som har förslag på bra fjädrar??? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" | |
|
Jag bytade mina för en månad sedan, var inga problem om man pillat lite med E36 tidigare. Fram: 4 bultar nere för att lossa fjäderbenet. Tre uppe och plopp så ramlar det ner. Fjäderspännare på, av med stötdämparlagringen osv.... Bak: Jättelätt. Hissa bilen. Lossa stötdämparen längt ner så bärarmen kan tryckas ner så långt att det går att plocka fjädern. Räcker inte detta så får man även lossa hållaren till krängningshämmaren på bärarmen. Kanske 3 min. extra jobb. Bakvagnsinställning efteråt, fram behövs inte sålänge du inte pillat på styrstagen. Vart bortskämd med ställbart på min M3:a, så det får bli det sen till M Coupén åsså, detta är bara en tillfällig lösning känns det som. Men visst, det funkar och ser nice ut... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.