|
|
|
|---|---|
|
Var nionde person som köpte ny bil 2002 är missnöjd med bilens bränsleförbrukning. Snittförbrukningen var, enligt en stor undersökning som Motormännens riksförbund gjort, 0,85 liter milen vid blandad körning. Det är en centiliter sämre än året dessförinnan. Källa: expressen.se | |
| Det är inte så konstigt, med tanke på att de uppgifterna biltillverkarna lämnar. Deras tester på bensinförbrukning i laboratorium och förare som är experter. Dessutom plockar de bort vindrutetorkare, speglar m m som ökar luftmotståndet. Det är den uppgiften de lämnar i deklarationen. Det är helt omöjligt att få samma siffror som de, då de verkliga förhållandena är helt olika. Jag ger inte mycket för biltillverkarnas uppgifter. | |
|
Är jag en av de få som lätt får lägre förbrukning än utlovat? 0,71-0,76 i snitt vid blandad körning? Senast mätt där både storstad och autobahn ingick i resan, totalt runt 110 mil och dubbelkoll både vid pumpen och färddatorn. Beror kanske på lite hur man kör, vad vet jag, är nöjd iaf. FP |
|
|
Jag är nöjd med min förbrukning, den är hög och bra! :) Mvh Björn Länk |
|
|
Jag är också nöjd... trode att den skulle vara mycket högre... |
|
|
JAg är väldigt nöjd med förbrukningen. Den beror ju på hur många kilo bly man har under foten inget annat. Asken |
|
| Det är klart att det beror på hur många kilo bly man har under foten. Men det är väldigt sällan folk ligger på den deklaration som biltilverkaren lämnat. Den deklaration de lämnar är ju en drömförbrukning som är framtaget under optimala förhållanden. | |
|
Kanonnöjd med BMW523an Touring steptronic och den tar till och från firman (8km) med några kallstarten mellan 1.1-1.2lit/mil Skit missnöjd med Volvon XC-70 1.7-1.8 lit/mil Helnöjd med Slagskeppet Suburban 6,5td 1.7lit/mil Diesel ---- Länk |
|
|
Kör till och från en Volvo V70 med D5'an i taxi-trafik på 0,69 l/mil... Tycker jag är rätt ok.. iofs är Sundsvall ingen stor stad, men rödljus finns även här, lika så fotgängare! // Björn Eriksson |
|
|
Min 328 är jag nöjd med. Ligger alltid under litern och ner mot 0,75 landsväg. PS Asken, jag noterar att du "nästan" har en X5 -01.. |
|
| bayern munchen: Låter som du har hög förbrukning. Kör en 93 SS Aero på ungefär 1.1-1.2 och faktiskt samma på en Volvo S80 T6. Körning i Göteborgstad och kringområdet ca 7 mil / dag. | |
|
acey: Jag gör en hel del kallstarter vid minus 20-25 så hinner inte bilarna bli varm på den korta biten till och från firman. sommar tid blir det ju inte riktigt samma siffror och här är det vinter istort sett från okt till början av maj.landsvägskörning är BMWn grymt snål däremot Volvon dricker värre än sin husse trimmad dessutom så det gör nog sitt till. Länk ------------ Lass dir raten trinke spaten |
|
| bayern munchen: Det kan nog förklara en del ja :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.