|
|
|
|---|---|
| Min instrumentbelysning blinkar till och från. Finns det något relä eller dylikt som styr detta? | |
|
Hej Babben, Jag har samma symptom som du, med blinkande instrumentbelysnig. Ingen som har tips? Hälsn/ Peter 540iA-93 |
|
| Generatorn som inte ger tillräckligt med ström? Fast då borde även halvljus m.m. blinka också? Men ett vanligt E34 fel är Dimmern som sitter till vänster om ratten. (Det lilla hjulet som man ställer styrkan på instrumentbelysningen med.) Denna kan bli glapp på något sett och orsaka de fel ni har. Sök inlägg om detta, det finns en del skrivet. | |
|
tror tyvärr inte att det är "ratten" men ska till och riva snart ,färddatorn i panelen lever också sitt eget liv lyser ibland jävligt irr.men jag verkar inte direkt vara ensam med det problemet. skroten ska ha 1200 kr för en beg instrumentering,man kan ju hålla sig för skratt. |
|
|
Min instrumentbelysning gjorde likadant, lös en stund och slocknade...lös och slocknade. Alla lanpor inkl mittkonsolen. Jag gick till skroten och köpte en reostat (det är väl så den heter som reglerar ljusstyrkan i instrumenten) Efter det fungerar det perfekt! |
|
| jag har så nu att på tomgång pulserar lysen både ute och inne + att nödprogrammet för automatlådan hoppar i , och för mig är det generatorn som nån diod eller nått pajat i. du kan ju prova mäta laddningen. | |
|
Har oxå samma problem med min instr. belysning.. Kanska kolla/vrida på inställningsratten lite. Finns det någon med fler idee´r annars?? Bmw-boy |
|
|
ska plocka isär och kolla. Tack för tipsen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.